Το πρώτο βήμα προς αυτή την κατεύθυνση αφορά στην συμφωνία που υπεγράφη χθες για την κατασκευή και εμπορική εκμετάλλευση του αγωγού φυσικού αερίου Ελλάδας-Βουλγαρίας (παρακλάδι του Τουρκο-Ελληνο-Ιταλικού αγωγού), ο οποίος θα επιτρέψει στη Σόφια να έχει πρόσβαση σε άλλες πηγές εφοδιασμού, πέραν της Ρωσίας. Ταυτόχρονα όμως ο υπουργός Ανάπτυξης Κωστής Χατζηδάκης, στις επαφές που είχε στο Βουκουρέστι, έκανε λόγο για "ένα ενιαίο σύνολο και ένα ενιαίο αγωγό", αναφερόμενος στους αγωγούς Ελλάδας-Βουλγαρίας, Βουλγαρίας-Ρουμανίας και Ρουμανίας-Ουγγαρίας.
Κώστας Χατζηδάκης
Όπως διευκρίνισε, έχει επιτευχθεί ήδη συμφωνία γι' αυτό το θέμα μεταξύ της Ελλάδας και της Ρουμανίας, οι οποίες θα πάρουν την πρωτοβουλία ώστε να οργανωθεί μια συνάντηση και των τεσσάρων χωρών προκειμένου να συζητηθεί αυτή η ιδέα. "Μιλάμε για συνένωση των συστημάτων, εκμεταλλευόμενοι το γεγονός ότι η Ε.Ε. χρηματοδοτεί όλους τους επιμέρους αγωγούς", είπε ο υπ. Ανάπτυξης.
Αναφορικά με τον αγωγό Ελλάδας-Βουλγαρίας, υπεγράφη χθες το μνημόνιο μεταξύ των εταιρειών ΔΕΠΑ, Edison και Bulgarian Energy Holding σχετικά με τη δημιουργία δύο εταιρειών, μίας για την κατασκευή και εκμετάλλευση του, και μίας άλλης που θα προμηθεύει, θα διακινεί και θα εμπορεύεται το φυσικό αέριο. Ο νέος αγωγός (IGB) θα έχει μήκος 160 χλμ, θα συνδέει την Κομοτηνή με το Ντιμίτροβγκραντ και όπως αναφέρει η βουλγαρική πλευρά θα επιτρέψει στην Βουλγαρία να εισάγει από το 2012 και μετά, αέριο από το Αζερμπιατζάν μέσω του αγωγού ITGI που θα το μεταφέρει από την Κασπία δια μέσω της Τουρκίας και της Ελλάδας στην Ιταλία.
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr