Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
- Στον μεγάλο αριθμό πρατηρίων που έχει σαν συνέπεια η μέση κατανάλωση ανά πρατήριο να είναι εξαιρετικά μικρή σε σχέση με τον μέσο ευρωπαϊκό όρο
- Στις απαγορεύσεις που υπάρχουν στο ωράριο λειτουργίας των πρατηρίων
- Στα πολλά και απομακρυσμένα νησιά.
- Στην απροθυμία των τοπικών κοινωνιών για τη δημιουργία νέων αποθηκευτικών χώρων και εγκαταστάσεων, που έχει επιπτώσεις στο κόστος
- Στο λαθρεμπόριο που περιορίζει τα κίνητρα για τις εταιρείες να επενδύσουν στη βελτίωση των πρατηρίων με τα οποία συνεργάζονται
- Στις γραφειοκρατικές και απαρχαιωμένες διαδικασίες εκτελωνισμού καθώς και στην έλλειψη αυτοματοποίησης του
- Στη μη χορήγηση νέων αδειών κυκλοφορίας φορτηγών βυτιοφόρων ιδιωτικής χρήσης
- Στη στρατηγική επίτευξης των στόχων για το βιοντίζελ που επιβαρύνει την τιμή του πετρελαίου κίνησης
Η μελέτη επισημαίνει πάντως ότι η τελική τιμή της βενζίνης είναι χαμηλή στην Ελλάδα λόγω της χαμηλής φορολογίας. Επίσης με βάση τη μελέτη η τελική τιμή της βενζίνης προσδιορίζεται σε ποσοστό 41% από το διυλιστήριο, 48% από τους φόρους και 11% από τις εταιρείες εμπορίας και τους πρατηριούχους.
Eνα ακόμη πρόβλημα που επισημάνθηκε αφορά στην πληθώρα των φόρων που περιλαμβάνουν τον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης, το τέλος ΔΕΤΕ, την εισφορά ΡΑΕ, την εισφορά για τον ειδικό λογαριασμό πετρελαιοειδών αλλά και το ΦΠΑ. Σε σχέση μάλιστα με το ΦΠΑ υπάρχει το παράδοξο να υπολογίζεται και επί των φόρων.
Τη μελέτη παρουσίασε ο καθηγητής του Πανεπιστημίου Αιγαίου ’λκης Κορρές, ενώ στην εκδήλωση μίλησε και ο γενικός γραμματέας του υπουργείου ανάπτυξης Κωστής Μουσουρούλης που προανήγγειλε την προώθηση του ρυθμιστικού πλαισίου για την αγορά πετρελαιοειδών μετά το άνοιγμα της βουλής στις 16 Ιουνίου.O Ενεργειακός