Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
![Reporter.gr on Google News](/images/google%20news/reporter%20news%20300x100.png)
Ο υπουργός έκανε λόγο για σημαντική μεταρρύθμιση, δηλώνοντας ότι ''το συσσωρευμένο χρέος του οργανισμού αγγίζει τα 9 δισ. ευρώ, ενώ η αναλογία εσόδων-εξόδων είναι ένα προς οκτώ, όταν ο μέσος ευρωπαϊκός όρος είναι οκτώ προς δέκα. Ο Έλληνας πολίτης πληρώνει περίπου 2 εκατ. την ημέρα για τη συντήρηση ενός δικτύου που, δυστυχώς, από επιλογές του παρελθόντος, απαξιώθηκε, που επιβιώνει και λειτουργεί χάρη στη φιλοτιμία των εργαζομένων.''
Ο κ. Στυλιανίδης επεσήμανε ότι πρόκειται για εξυγίανση και όχι ιδιωτικοποίηση, απαντώντας σε ερώτηση αν έχει εκδηλωθεί ενδιαφέρον για εξαγορά του ΟΣΕ. Δήλωσε δε ότι ''η πρόταση της κυβέρνησης αφορά πρόγραμμα μισθωτής εφεδρείας, το οποίο θα μειώσει σαφώς τον αριθμό των εργαζομένων, με τρόπο τέτοιο όμως ώστε να μη διακόπτεται η λειτουργία του Οργανισμού.''
Αντιδράσεις
Τα κόμματα της Αντιπολίτευσης άσκησαν έντονη κριτική στο σχέδιο εξυγίανσης, δηλώνοντας ότι με αυτό τον τρόπο η κυβέρνηση ολοκληρώνει τη διάλυση του ΟΣΕ, προκειμένου να προχωρήσει στο ξεπούλημα του Οργανισμού. Ακόμη κάνουν λόγο για καταπάτηση δικαιωμάτων 3.000 εργαζομένων άνω των 50 ετών, κατάργηση θέσεων εργασίας σε μια κρίσιμη περίοδο, καταδίκη των ασφαλιστικών Ταμείων και άνοιγμα παραθύρου για εφαρμογή ακόμη πιο ελαστικών μορφών απασχόλησης στις ΔΕΚΟ.
''Οι εξελίξεις με την ανακοίνωση του προγράμματος 'μεταρρυθμίσεων' από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών, αποκάλυψε τις πραγματικές προθέσεις της κυβέρνησης για εκποίηση της δημόσιας περιουσίας, εξυπηρετώντας ημέτερους. Παρακολουθούμε την κατεδάφιση του σιδηρόδρομου,'' δήλωσαν με ανακοίνωσή τους στελέχη του ΠΑΣΟΚ.
Σχετικά με τη 'μισθωτή εφεδρεία' το ΠΑΣΟΚ μιλά για: ''πρωτοφανές για τα ελληνικά και διεθνή δεδομένα, πρόγραμμα 'μισθωτής εφεδρείας' το οποίο δεν είναι τίποτε άλλο από υποχρεωτικές μαζικές απολύσεις εργαζομένων οι οποίοι εργάζονται πάνω από τριάντα χρόνια, με αβέβαιο το εργασιακό και ασφαλιστικό τους μέλλον, ανοίγοντας παράλληλα το δρόμο για προσλήψεις 'γαλάζιων παιδιών'.''
Από την πλευρά του το ΚΚΕ δηλώνει ότι ''με το σχέδιο της για τον ΟΣΕ, η κυβέρνηση δίνει νέο ζεστό χρήμα στους μεγαλοεπιχειρηματίες. Μετατρέπει τις σιδηροδρομικές μεταφορές σε πανάκριβο εμπόρευμα. Οδηγεί στην ανεργία και προωθεί την ελαστικοποίηση των εργασιακών σχέσεων. Αυτή είναι η πολιτική απελευθέρωσης των σιδηροδρομικών μεταφορών της ΕΕ, που και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ εφάρμοσαν και εφαρμόζουν.''
Προσπάθεια της κυβέρνησης να εισάγει νέο μοντέλο, ακόμη πιο ελαστικών μορφών απασχόλησης στις ΔΕΚΟ, καταγγέλει ο ΣΥΡΙΖΑ. ''Η 'υποχρεωτική εφεδρεία', που προωθεί η κυβέρνηση στον ΟΣΕ, στέλνοντας 3.000 υπαλλήλους ηλικίας άνω των 50 ετών στο σπίτι τους με το 70% του μισθού τους, αποτελεί ουσιαστικά κρυμμένη απόλυσή τους έναντι 'πινακίου φακής','' δήλωσε ο Δημ.Στρατούλης, υπεύθυνος Εργατικής Πολιτικής του ΣΥΝ.