Το μεσημέρι είναι η πιο ήσυχη ώρα για αγορές τροφίμων, καθώς 80% των Ελλήνων καταναλωτών προτιμούν να ψωνίζουν τρόφιμα το απόγευμα. Αντιθέτως, για την αγορά ρούχων χωρίς ουρές στα ταμεία, η καλύτερη ώρα είναι αργά το απόγευμα, καθώς 80% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσαν πως προτιμούν να αγοράζουν ρούχα τις πρώτες απογευματινές ώρες.
Τα σούπερ μάρκετ αποτελούν την πρώτη επιλογή των Ελλήνων καταναλωτών για την αγορά τροφίμων με ποσοστό 47%, ενώ με μικρή διαφορά ακολουθούν τα συνοικιακά καταστήματα (45%). Όπως δείχνουν τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα που τους προσφέρουν τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων, εκτιμούν όμως και την προσωπική επαφή και εξυπηρέτηση που τους προσφέρουν τα μικρά συνοικιακά καταστήματα.
Στην αγορά ρούχων τα στοιχεία διαφοροποιούνται αρκετά: Η διείσδυση των εμπορικών κέντρων φαίνεται να είναι ακόμα περιορισμένη, αφού πρώτα σε προτίμηση έρχονται τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα με ποσοστό 44% ακολουθούμενα από τα συνοικιακά καταστήματα με ποσοστό 29% -μόνο 23% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι προτιμούν τα εμπορικά κέντρα όταν πρόκειται να αγοράσουν ρούχα.
Ενδιαφέρον παρουσιάζει η κοινωνική διάσταση των αγορών με τις γυναίκες να προτιμούν να ψωνίζουν ρούχα μόνες (ποσοστό 49%) ή με κάποια φίλη τους (24%) καθώς τα ψώνια αποτελούν απ ότι φαίνεται «γυναικεία υπόθεση». Οι άνδρες δεν αποτελούν την ιδανική παρέα για ψώνια, αφού μόνο 14% των γυναικών που ερωτήθηκαν επιλέγουν να ψωνίζουν με τον σύντροφό τους. Αντιθέτως η πλειοψηφία των ανδρών φαίνεται να εμπιστεύεται την κρίση των συντρόφων τους, καθώς το 42% τις θεωρεί ιδανική παρέα για αγορές.
Σε αντίθεση με τους καταναλωτές άλλων ευρωπαϊκών χωρών, οι Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα, προτιμούν τα μετρητά για τις αγορές τους με ποσοστό 94% για τα τρόφιμα και 87% για τα ρούχα, ενώ ακολουθούν οι κάρτες πληρωμών (κυρίως πιστωτικές). Αντιθέτως, στο Ηνωμένο Βασίλειο για παράδειγμα, οι καταναλωτές αναγνωρίζουν τα πλεονεκτήματα της ασφάλειας και της ευκολίας που προσφέρουν οι κάρτες πληρωμών και έτσι το 60% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνουν ότι για τις αγορές τους χρησιμοποιούν κάρτες πληρωμών ενώ μόνο το 33% προτιμούν τα μετρητά.
«Η έρευνα αυτή μας δίνει χρήσιμα στοιχεία για τις καταναλωτικές μας συνήθειες και προτιμήσεις. Ανεξάρτητα από το είδος των αγορών και των καταστημάτων, η Visa παρέχει μία ευρεία σειρά καρτών πληρωμών- πιστωτικές, χρεωστικές ή προπληρωμένες - που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως εργαλείο για τη διευκόλυνση των καταναλωτών στις καθημερινές τους αγορές, παρέχοντας ευκολία, ασφάλεια και ευελιξία στις συναλλαγές» σημείωσε ο Νίκος Καμπανόπουλος, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής της Visa Europe στην Ελλάδα.
Σχετικά με τις κάρτες πληρωμών
Οι χρεωστικές κάρτες είναι άμεσα συνδεδεμένες με τον τραπεζικό λογαριασμό του κατόχου, οπότε δεν συνεπάγονται περαιτέρω χρεώσεις. Οι προπληρωμένες κάρτες είναι ιδανικές για όσους δεν έχουν τραπεζικό λογαριασμό- ο κάτοχος τις «γεμίζει» με το ποσό που επιθυμεί και μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι εξαντλήσεώς του. Οι πιστωτικές κάρτες διευκολύνουν τις αγορές, οι οποίες ενδεχομένως δεν θα ήταν εφικτές με τα χρήματα που κάποιος έχει στη διάθεσή του μία δεδομένη χρονική στιγμή, αλλά πάντα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη ο χρόνος και οι όροι αποπληρωμής του ποσού.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr