Τι φταίει για την κατάρρευση της κερδοφορίας της ; Η μεγάλη πτώση της τιμής της βενζίνης στο τελευταίο 3μηνο του 2008, σε συνδυασμό με τις απώλειες λόγω διαφοράς αποτίμησης των αποθεμάτων (inventory losses). Έτσι στο διάστημα αυτό πιέστηκαν ακόμη περισσότερο τα ήδη «σφικτά» περιθώρια με τα οποία κινείται η αγορά υγρών καυσίμων τα τελευταία χρόνια.
Αναφορικά με τις πωλήσεις της, η μείωση που κατέγραψε η κατανάλωση πέρυσι, δεν θα ήταν δυνατόν να μην επηρεάσουν και την ΕΚΟ. Το 2008 οι πωλήσεις της ΕΚΟ παρουσίασαν μείωση κατά 94,5 χιλ. τόνους, από τους 1.935.045, στους 1.840.499 τόνους. Παρέμεινε ωστόσο ο leader στη λιανική αγορά καυσίμων με μερίδιο στο σύνολο των βενζινών και των πετρελαίων 17,28%.
Σε επίπεδο τζίρου σημείωσε αύξηση κατά περίπου 304 εκατ. ευρώ, εξαιτίας του ράλι που έκαναν οι τιμές των καυσίμων, καθ όλο το πρώτο εννεάμηνο του 2008.
Τα μερίδιά της ανά τύπο καυσίμου
Αναλυτικά, τα μερίδια της ΕΚΟ στις βενζίνες ήταν 15,85% ενώ οι πωλήσεις της 641.249 τόνοι (αυξημένοι κατά 4.819 τόνους σε σύγκριση με το 2007). Στο πετρέλαιο θέρμανσης είδε το μερίδιό της στο 15,16% και τις πωλήσεις της στους 472.574 τόνους (μείωση 90.273 τόνους). Στο ντίζελ κίνησης έκλεισε το έτος με μερίδιο 18,67% και με πωλήσεις 572.304 τόνους (αυξημένες κατά 9.464 τόνους σε σύγκριση με το 2007). Τέλος στο μαζούτ , το μερίδιό της ανήλθε στο 36,78% με πωλήσεις 154.372 τόνους (μείωση18.556 τόνοι).
Ο Ενεργειακός
[email protected]
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr