Πηγές υποστηρίζουν ότι η Μarcadona που ήδη ελέγχει το 25% του οργανωμένου λιανεμπορίου στην Ισπανία θέλει να αποκτήσει τα Dia για να ενισχύσει την θέση της στην αγορά, ενώ η Αldi ψάχνει δίοδο διείσδυσης στο ευρωπαϊκό κράτος. Τα DΙΑ στην Ισπανία διαχειρίζονται 1.300 καταστήματα και ελέγχουν το 15% της αγοράς.
Σύμφωνα με πηγές από την ελληνική πολυεθνική Carrefour Μαρινόπουλος, η πώληση της αλυσίδας αναμένεται, καθώς μόνο στην Ισπανία είναι κερδοφόρα, ενώ είναι ζημιογόνα στα υπόλοιπα έξι κράτη όπου δραστηριοποιείται. Ο Όμιλος Dia λειτουργεί συνολικά περί τα 3.500 καταστήματα σε Ελλάδα, Ιταλία, Πορτογαλία, Γαλλία, Τουρκία και Αργεντινή. Αποτέλεσμα της ζημιογόνου αυτής πορείας είναι ότι η DIA παγκοσμίως αντιπροσωπεύει μόλις το 8% των συνολικών εσόδων που πραγματοποιεί ο όμιλος Carrefour. Το μεγαλύτερο ποσοστό εσόδων του τελευταίου προέρχεται από τα 1000 υπερμάρκετ Carrefour που λειτουργούν, τα οποία του αποφέρουν το 60% του τζίρου.
Σε πτωτική τροχιά βρίσκεται η πορεία των DIΑ και στην ελληνική αγορά. Ενδεικτικό αυτού είναι ότι το 2007 ο τζίρος της αλυσίδας διαμορφώθηκε στα 381 εκατ. ευρώ από 367 εκατ. ευρώ, ενώ την ίδια χρονιά εμφάνισε ζημιές ύψους 2,8 εκατ. ευρώ από περίπου 5 εκατ. κέρδη το 2006. Η εκτίμηση για το 2008 είναι ότι οι πωλήσεις της εταιρείας DIA Hellas κυμάνθηκαν στα 400 εκατ. ευρώ περίπου, δηλαδή η απόδοση ανά κατάστημα διαμορφώθηκε στο 1 εκατ. ευρώ. Ποσό που θεωρείται πολύ μικρό, όταν ο άμεσος» ανταγωνιστής Lidl εμφανίζει απόδοση ανά κατάστημα κοντά στα 6 εκατ. ευρώ.
Το δίκτυο της DIA ανέρχεται σήμερα σε 400 καταστήματα πανελλαδικά. Mολονότι ξεκίνησε ως discount αλυσίδα στην αγορά, αυτό συν τω χρόνο άλλαξε. Σήμερα το 60% των πωλήσεών της προέρχεται από είδη με τη δική της ετικέτα και το 40% από επώνυμα είδη.
Δέσποινα ΚαραγιαννοπούλουΔείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr