Η παράβαση αφορά σε χρέωση από την πλευρά των τραπεζών προς τους καταναλωτές, που έχει κριθεί καταχρηστική με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις και απαγορεύεται από την ΥΑ798/2008 («Σχετικά με απαγόρευση αναγραφής Γενικών Όρων Συναλλαγών που έχουν κριθεί καταχρηστικοί με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις»). Η καταχρηστική χρέωση έχει να κάνει με την παρακράτηση ποσού ως προμήθεια, υπέρ της τράπεζας, στις περιπτώσεις ανάληψης μετρητών, μέσω πιστωτικής κάρτας.
Ακολουθούν τα πρόστιμα:
1. ALPHA BANK 600.000 ευρώ
2. ASPIS BANK 600.000 ευρώ
3. CITIBANK 600.000 ευρώ
4. EUROBANK 600.000 ευρώ
5. MARFIN EGNATIA BANK 600.000 ευρώ
6. MILLENNIUM BANK 600.000 ευρώ
7. PROTON BANK 600.000 ευρώ
8. ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΕΛΛΑΔΟΣ 600.000 ευρώ
9. ΓΕΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. 600.000 ευρώ
10. ΕΘΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ Α.Ε. 600.000 ευρώ
11. ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΤΔ 600.000 ευρώ
12. ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΤΡΑΠΕΖΑ 600.000 ευρώ
13. ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΤΡΑΠΕΖΑ Α.Ε. 600.000 ευρώ
14. ΤΑΧΥΔΡΟΜΙΚΟ ΤΑΜΙΕΥΤΗΡΙΟ 600.000 ευρώ
15. ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΤΤΙΚΗΣ 600.000 ευρώ
16. ΤΡΑΠΕΖΑ ΚΥΠΡΟΥ 600.000 ευρώ
17. ΤΡΑΠΕΖΑ ΠΕΙΡΑΙΩΣ 600.000 ευρώ
Μετά την επίδοσης των αποφάσεων στις συγκεκριμένες τράπεζες ο υφυπουργός κ. Γιώργος Βλάχος έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Οι θεσμικές μας παρεμβάσεις, οι δράσεις και οι πρωτοβουλίες μας, σε ό,τι αφορά την τραπεζική αγορά, σκοπό έχουν να λειτουργεί με κανόνες και ευκαιρίες για όλους. Δυστυχώς οι τράπεζες, σε ορισμένες περιπτώσεις, επιμένουν να εφαρμόζουν καταχρηστικές χρεώσεις και να εισπράττουν παράνομες προμήθειες από τους καταναλωτές.
Η συμπεριφορά αυτή, δεν μπορεί να είναι ανεκτή και έχει τις συνέπειες που προβλέπει ο νόμος. Ιδιαίτερα, σήμερα, μέσα σε μια τόσο κρίσιμη οικονομική συγκυρία, για την αντιμετώπιση της οποίας η κυβέρνηση, ανάμεσα στα άλλα, φρόντισε έγκαιρα να θωρακίσει και να ενισχύσει το τραπεζικό σύστημα της χώρας, προκειμένου αυτό να στηρίξει την πραγματική οικονομία. Είναι αδιανόητο οι τράπεζες με ορισμένες συμπεριφορές, να βάζουν εμπόδια στην προσπάθεια αυτή».
«Η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, τόσο με αυτεπάγγελτους ελέγχους, όσο και μέσα από τη διερεύνηση τεκμηριωμένων καταγγελιών καταναλωτών, θα συνεχίσει να ελέγχει το κατά πόσο τηρούνται οι υποχρεώσεις, που προβλέπει το θεσμικό πλαίσιο, που ρυθμίζει τις σχέσεις τραπεζών- καταναλωτών», δήλωσε ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή κ. Γιάννης Οικονόμου.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr