Εστίαση: Επώνυμες αλυσίδες καταγράφουν πτώση στην επισκεψιμότητά των καταστημάτων τους από 20% και πάνω. Παράλληλα, ο μέσος όρος της απόδειξης έχει πέσει στα μεσαία προς ακριβά εστιατόρια από 30% και άνω. Με απλά λόγια κάποιος που πέρυσι πλήρωνε 35 ευρώ σήμερα το έχει κατεβάσει στο 25%. Πτώση μεγεθών εμφανίζουν και αλυσίδες που διακινούν φθηνά τρόφιμα, όπως σνακ. Παράγοντας της αγοράς αναφέρει ότι πέρυσι ο καταναλωτής αγόραζε ένα τρόφιμο και ένα αναψυκτικό. Σήμερα επιλέγει ή το ένα ή το άλλο. Επίσης πέρυσι επισκέπτονταν την αλυσίδα της αρεσκείας του σχεδόν 3 φορές την εβδομάδα, ενώ φέτος έχει μειωθεί κατά μία ημέρα.
Ενδυση: Στα αντίστοιχα περυσινά επίπεδα είναι η φετινή κίνηση στην αγορά λόγω εκπτώσεων. Ομως επισημαίνει επιχειρηματίας του κλάδου αυτή είναι η μία όψη του νομίσματος. Η άλλη, κατά τον ίδιο, είναι ότι συγκριτικά με πέρυσι δεν θα μπουν τα ίδια χρήματα στα ταμεία των επιχειρήσεων. Ο λόγος απλός. Πέρυσι οι επιχειρήσεις ένδυσης έκαναν εκπτώσεις έως 50% περίπου, φέτος το ύψος των εκπτώσεων έχει αγγίξει το 70% και κανείς δεν γνωρίζει που θα φθάσουν προς τα τέλη της εκπτωτικής περιόδου. Και συνεχίζει η ίδια πηγή: Μία εταιρεία του κλάδου για να έχει μεικτό περιθώριο κέρδους της τάξεως του 80%, πρέπει να πουλά το 70% του εμπορεύματος σε κανονικές τιμές και το υπόλοιπο με έκπτωση. Γεγονός που δεν ισχύει, καθώς όλο το χρόνο γίνονται εκπτώσεις... βαφτισμένες ως προσφορές, εκποιήσεις εμπορεύματος κ.λπ.
Ηλεκτρικά: Με διψήφιο ποσοστό κινούνται και οι πωλήσεις στα ηλεκτρικά είδη, εν το μέσω των εκπτώσεων. Γεγονός που όμως απέχει σημαντικά από την πραγματικότητα υποστηρίζουν παράγοντες της αγοράς. Και για του λόγου το αληθές η μέση τιμή απόδειξης για την φετινή περίοδο έχει πέσει κατά 25% στις μαύρες συσκευές, εξ ου και οι τηλεοράσεις των 400 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος απόδειξης έχει χάσει συγκριτικά με πέρυσι περίπου 10%.
Καλλυντικά: Στην κρίση κανείς δεν αγοράζει καλλυντικά αλλά τρόφιμα ή ρούχα, λέει χαρακτηριστικά παράγοντας της αγοράς. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι έχουν παγώσει οι αγορές σε καλλυντικά από τους καταναλωτές έχουν μειωθεί σημαντικά. Ο βασικότερος λόγος αυτής της μείωσης που ξεκινά από την κρίση, είναι ότι φέτος οι καταναλωτές αγοράζουν μετρητοίς και όχι με πιστωτικές κάρτες. Και συνεχίζει η ίδια πηγή όταν οι αγορές γίνονται cash τότε είναι πιο συντηρητικές σε αντίθεση με αυτές που πραγματοποιούνται με πλαστικό χρήμα, όπου συνήθως η αγοραστική διάθεση επεκτείνεται και σε είδη που δεν είναι άμεσης ανάγκης.
Δ.Καραγιαννοπούλου
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr