Στο πλαίσιο αυτό, ο ΟΠΕ υλοποίησε μέχρι τώρα στο εξωτερικό 160 δράσεις, που αφορούσαν σε επιχειρηματικές αποστολές και συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις σε 53 χώρες. Ο αριθμός των δράσεων που υλοποιήθηκαν από τον ΟΠΕ το διάστημα αυτό είναι κατά πολύ μεγαλύτερος αν συνυπολογισθούν οι ειδικές εκδηλώσεις προβολής (roadshows), οι δράσεις στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Kerasma, τα διεθνή συνέδρια και τα Partenariats.
Ειδικότερα, στον τομέα των Διεθνών Εκθέσεων, ο ΟΠΕ πέτυχε να διοργανώσει εθνικές συμμετοχές υψηλών προδιαγραφών με ειδικές παρουσιάσεις, προβολές προϊόντων και παράλληλες εκδηλώσεις, αναδεικνύοντας την ποιότητα της ελληνικής παραγωγής και συμβάλλοντας παράλληλα στην προβολή της χώρας στο εξωτερικό.
Η ποιοτική αναβάθμιση της ελληνικής συμμετοχής συνδυάστηκε με παράλληλη αύξηση του αριθμού των Ελληνικών επιχειρήσεων που συμμετείχαν. Συγκεκριμένα, οι συμμετοχές σε διεθνείς εκθέσεις υπερτριπλασιάστηκαν την τελευταία τριετία φτάνοντας τις 83 το 2008, ενώ οι συμμετοχές των ελληνικών επιχειρήσεων υπερτριπλασιάστηκαν φτάνοντας τις 2.500 μέχρι τώρα.
’ξια αναφοράς είναι επίσης η ελληνική συμμετοχή στην Παγκόσμια Έκθεση EXPO 2008 που πραγματοποιήθηκε στη Σαραγόσα, η οποία απέσπασε, ανάμεσα σε 104 εθνικές συμμετοχές, το τρίτο βραβείο.
Επιτυχημένη χαρακτηρίστηκε και η πρόσφατη ελληνική συμμετοχή στη σπουδαιότερη Διεθνή Έκθεση Τροφίμων και Ποτών του 2008, την SIAL στο Παρίσι 19-23/10/2008 που ήταν από τις μεγαλύτερες, αριθμώντας 170 εξαγωγικές επιχειρήσεις, επιμελητήρια, φορείς και οργανισμούς, και καλύπτοντας συνολική επιφάνεια 3.100 τ.μ.
Στον τομέα των επιχειρηματικών αποστολών, ο ΟΠΕ έχει να παρουσιάσει μια σειρά από άρτια οργανωμένων και σωστά προετοιμασμένων δράσεων, στις οποίες προωθήθηκαν προϊόντα και υπηρεσίες υψηλής προστιθέμενης αξίας τόσο σε παραδοσιακές αγορές-στόχους όσο και σε νέες απαιτητικές αλλά πολλά υποσχόμενες αγορές του κόσμου.
Στον τομέα της προώθησης προϊόντων και δικτύωσης επιχειρήσεων, σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν σειρά δράσεων και νέων πρωτοβουλιών μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται:
- το 3ο Διεθνές Συνέδριο Ελληνικής Γαστρονομίας, που πραγματοποιήθηκε τον περασμένο μήνα στην Αθήνα, με τη συμμετοχή 100 εκπρόσωπων σημαντικών super markets, δικτύων διανομής μεγάλης εμβέλειας και διαμορφωτών της κοινής γνώμης από 18 αγορές-στόχους του εξωτερικού, και 130 από τις σημαντικότερες ελληνικές επιχειρήσεις των κλάδων των τροφίμων, οίνων και ποτών.
- το 1ο Partenariat «Greek Building Materials, Greek Building Services» ενώ σχεδιάζεται η πραγματοποίηση στην Πάτρα forum για προϊόντα υψηλής τεχνολογίας και καινοτομίας με τη συμμετοχή ελληνικών και ξένων επιχειρήσεων.
Σημαντική στρατηγική επιλογή του προγράμματος του Οργανισμού για το 2008, και υλοποιώντας την πολιτική του Υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών για την ενίσχυση της Περιφέρειας, αποτελεί ο σχεδιασμός και η υλοποίηση δράσεων εστιασμένων αποκλειστικά στις τοπικές επιχειρήσεις .
Στο πλαίσιο αυτό πρόκειται να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του χρόνου στη Βόρεια Ελλάδα και στην Ήπειρο ένας σημαντικός αριθμός δράσεων άμεσης ανταπόκρισης που αποσκοπούν:
Στην ενίσχυση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεων
Στην ανάδειξη και προβολή τοπικών προϊόντων
Στην δικτύωση των επιχειρήσεων με ξένους επιχειρηματίες από επιλεγμένες αγορές
Στην αξιοποίηση ευκαιριών για διασυνοριακή συνεργασία.
Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζονται να πραγματοποιηθούν εκδηλώσεις στις κυριότερες πόλεις της Βορείου Ελλάδας με προσκαλεσμένους επιλεγμένους αγοραστές από αγορές- στόχους στα πλαίσια των οποίων προβλέπεται η παρουσίαση προϊόντων, η διοργάνωση επιχειρηματικών συναντήσεων, κ.ά.
Όλες αυτές οι δράσεις θα υλοποιηθούν σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια της περιοχής και επαγγελματικούς φορείς στο πλαίσιο της ευρύτερης συνεργασίας που έχει αναπτύξει ο ΟΠΕ με τους φορείς εξωστρέφειας της χώρας.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr