Ο. κ. Τσάκος, επισημαίνει πως τα μέχρι τώρα στοιχεία όσον αφορά την ζήτηση αργού και προϊόντων πετρελαίου, κυρίως από τις αναπτυσσόμενες οικονομίες, σε συνδυασμό με την ποιότητα των ναυλωτών, είτε αυτοί είναι μεγάλες πετρελαϊκές, είτε κρατικά δϊυλιστήρια, που επιδιώκουν μακροχρόνιες ναυλώσεις σε υγειούς επιπέδου ναύλους, καταδεικνύει ότι η κατάσταση είναι ελεγχόμενη παρά την οικονομική κρίση.
Οι ναύλοι, έχουν παραμείνει σε ικανοποιητικά επίπεδα, τονίζει ο κ. Τσάκος, παρά την μείωση στην ημερήσια παραγωγή και στην πτώση της τιμής του πετρελαίου.
Όπως υπογράμμισε, η επιδείνωση της παγκόσμιας οικονομίας, συνεχίζει να επηρεάζει αρνητικά την ζήτηση στις ανεπτυγμένες χώρες, όχι όμως στον ίδιο βαθμό τις αναπτυσσόμενες, οι οποίες αντί για ύφεση αντιμετωπίζουν απλά επιβράδυνση του ρυθμού ανάπτυξης τους
Οι παρατηρήσεις του κυρίου Τσάκου όσον αφορά τις επιδόσεις των δεξαμενοπλοίων, αφενός είναι ενθαρρυντικές και αφετέρου αποκτούν ιδιαίτερη σημασία, καθώς η οικονομίας μας στηρίζεται εν πολλοίς στην εισροή ναυτιλιακού συναλλάγματος, την ώρα που οι ναύλοι στα φορτηγά πλοία έχουν κατρακυλήσεισε άνευ προηγουμένου επίπεδα.
Ο υπό ελληνική διαχείριση στόλος (όσον αφορά πλοία 1.000 GT και άνω) αριθμεί (με στοιχεία του Lloyd's Register - Fairplay, Ιανουάριος 2008) 3.153 πλοία συνολικής χωρητικότητας 167,2 εκατομμύρια τόνων dwt.
Με βάση τα ανωτέρω στοιχεία, η ελληνική σημαία αντιπροσωπεύει το 28,22% της Ευρωπαϊκής ναυτιλίας (σε dwt), ενώ η ελληνόκτητη το 44,12% αυτής. Παράλληλα, η ελληνική σημαία κατέχει την τρίτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη της παγκόσμιας χωρητικότητας σε τόνους dwt αλλά η ελληνόκτητη ναυτιλία είναι πρώτη εκπροσωπώντας το 15,5 της παγκόσμιας χωρητικότητας (dwt).
Είναι αξιοσημείωτο ότι ο ελληνικός εφοπλισμός διαχειρίζεται το 21,7% του παγκόσμιου στόλου δεξαμενοπλοίων και το 20,4 % του παγκόσμιου στόλου φορτηγών μεταφοράς στερεών χύδην φορτίων.
Για τη διαχείριση του στόλου αυτού, δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα περισσότερες από 700 ναυτιλιακές εταιρίες, που απασχολούν ένα υψηλού επιπέδου προσωπικό γραφείου πάνω από 11.500 άτομα, στην συντριπτική τους πλειοψηφία Έλληνες. Σε ευρύτερο πλαίσιο, το πλέγμα ναυτιλιακών δραστηριοτήτων (maritime cluster) δημιουργεί στην Ελλάδα περίπου 200.000 θέσεις εργασίας εκ των οποίων οι 50.000 αφορούν ναυτικούς.
Kατά τη διάρκεια του 2007, οι ακαθάριστες εισπράξεις από την παροχή ναυτιλιακών υπηρεσιών συνέχισαν την ανοδική πορεία τους, αγγίζοντας τα 17 δισεκατομμύρια ευρώ, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 2.6 δισ. ευρώ ή 18% σε σύγκριση με τις ιδιαίτερα υψηλές εισπράξεις του 2006, αποτελώντας το 7,6% του ΑΕΠ
Τάκης Λαϊνάς
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr