Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Ο ανασχηματισμός στην ηγεσία έρχεται λιγότερο από ένα μήνα μετά τον τερματισμό των συνομιλιών για συγχώνευση μεταξύ της Nissan και της Honda.
Η πιθανή συμφωνία ύψους 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων - η οποία θα δημιουργούσε την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο βάσει όγκου πωλήσεων - κατέρρευσε εν μέσω κατηγοριών για «υπερηφάνεια και άρνηση» στη Nissan, καθώς και για την άρνησή της να κλείσει εργοστάσια, σύμφωνα με πηγές που επικαλείται το Reuters. Η κίνηση της Honda να κάνει την αυτοκινητοβιομηχανία θυγατρική της και να πιέσει για βαθύτερες περικοπές προσωπικού στη Nissan περιέμπλεξε περαιτέρω την τύχη της συμφωνίας, σύμφωνα με το δημοσίευμα.
Μαζί με τον Uchida, άλλα ανώτερα διοικητικά στελέχη που θα αποχωρήσουν την 1η Απριλίου είναι ο Chief Brand και Customer Officer, Asako Hoshino και ο Chief Strategy και Corporate Affairs Officer, Hideaki Watanabe.
Οι αλλαγές στη διοίκηση ακολουθούν τα θλιβερά αποτελέσματα της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία ανακοίνωσε πτώση των λειτουργικών κερδών κατά 78% σε ετήσια βάση για το τρίτο τρίμηνο που έληξε τον Δεκέμβριο του 2024. Ανέφερε επίσης καθαρές ζημίες 14,1 δισεκατομμυρίων γιεν (95,7 εκατομμύρια δολάρια) - μια σημαντική αντιστροφή από τα κέρδη 29,1 δισεκατομμυρίων γιεν κατά την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Η Nissan μείωσε τις προβλέψεις της για το σύνολο του έτους έως τα τέλη Μαρτίου τόσο για τα έσοδα όσο και για τα λειτουργικά κέρδη σε 12,5 τρισεκατομμύρια γιεν και 120 δισεκατομμύρια γιεν, αντίστοιχα, από 12,7 τρισεκατομμύρια γιεν και 150 δισεκατομμύρια γιεν. Αναμένεται καθαρή ζημία για το σύνολο του έτους ύψους 80 δισεκατομμυρίων γεν, πρόσθεσε.
Η ανάγκη να επενδύσει σημαντικά σε νέα τεχνολογία ηλεκτρικών οχημάτων και αυτόνομης οδήγησης, ενώ παράλληλα να ανταγωνίζεται σε παγκόσμιο επίπεδο, έχει αποδειχθεί μεγάλη πρόκληση για την εταιρεία.
Ο Γιασούσι Κιμούρα, πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της Nissan, κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, δήλωσε: «Λαμβάνοντας υπόψη τις προκλήσεις σε ολόκληρο τον κλάδο και τις επιδόσεις της Nissan, πιστεύουμε ότι είναι απαραίτητο αλλά και σκόπιμο να αλλάξουμε την ανώτατη διοικητική ομάδα. Η Nissan βρίσκεται στη μέση ενός μετασχηματισμού και πιστεύουμε ότι [ο Εσπινόσα] είναι το κατάλληλο πρόσωπο για να ηγηθεί της εταιρείας σε αυτούς τους καιρούς».
Ο Εσπινόσα εργάζεται στη Nissan από το 2003, σύμφωνα με την εταιρική του σελίδα, αναλαμβάνοντας τον πρώτο του ρόλο ως ειδικός προϊόντων στο τμήμα της εταιρείας στο Μεξικό. Ο Κιμούρα δήλωσε ότι η παγκόσμια εμπειρία του Εσπινόσα σε προϊόντα και η «ισχυρή αγάπη του για τη Nissan» σημαίνει ότι τον εμπιστεύτηκαν για να οδηγήσει την ανάκαμψη της εταιρείας.
Renault
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Renault, μακροχρόνιος ευρωπαϊκός εταίρος της Nissan, δήλωσε την Τρίτη ότι έλαβε γνώση της απόφασης του διοικητικού συμβουλίου να διορίσει νέο διευθύνοντα σύμβουλο. Η Renault έχει μειώσει το μερίδιό της στη Nissan τα τελευταία χρόνια, αν και οι εταιρείες διατηρούν κοινά συμφέροντα σε έργα, συμπεριλαμβανομένης της εταιρείας λογισμικού ηλεκτρικών οχημάτων Ampere.
Εκπρόσωπος της Renault, δήλωσε στο CNBC: «Η Renault χαιρετίζει την πρόθεση της Nissan να εφαρμόσει ένα πλήρες σχέδιο ανάκαμψης. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι ότι η Nissan πρέπει να ανέβει ξανά. Είμαστε βέβαιοι ότι ο Ιβάν Εσπινόσα θα είναι πρόθυμος να συνεχίσει τη σχέση που έχει δημιουργηθεί μεταξύ της Nissan και του ομίλου Renault τα τελευταία χρόνια».