Αφού είδε τη μετοχή της να μειώνεται σχεδόν στο μισό από τα τέλη του 2022 και περισσότερα από 70 δισεκατομμύρια δολάρια σε εξαγορές να αποτυγχάνουν να μετακινήσουν τη «βελόνα», η Starboard Value «έριξε» 1 δισεκατομμύριο δολάρια στον φαρμακευτικό γίγαντα, όμως όχι επειδή του αρέσει αυτό που βλέπει.
Αφού αποτέλεσε το παιδί-υπόδειγμα της φαρμακευτικής βιομηχανίας, που ήρθε για να σώσει τον κόσμο από τον COVID, η Pfizer, με την μετα-πανδημική πτώση της, έχει φέρει εκνευρισμό στους επενδυτές. Η Starboard, με επικεφαλής τον Jeff Smith, έχει ιστορικό μεταστροφής προβληματικών εταιρειών, επομένως, κοιτάζοντας την Pfizer, δεν είναι δύσκολο να καταλάβει κανείς γιατί ο ακτιβιστής επενδυτής Jeff Smith βλέπει μια ευκαιρία.
Το…ιστορικό
Η Starboard είναι γνωστή για τη χρήση λεπτομερούς έρευνας και την άσκηση πίεσης, προκειμένου να «αναγκάσει» τις εταιρείες να εξορθολογιστούν και να αρχίσουν ξανά να αποδίδουν. Η συμμετοχή ύψους 1 δις. δολαρίων στην Pfizer καθιστά απολύτως σαφές ότι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Albert Bourla, ο οποίος ανέλαβε τα ηνία το 2019, έχει ένα πραγματικό πρόβλημα στα χέρια του.
Τα τελευταία χρόνια, η Pfizer έχει προχωρήσει σε υπερβολικές δαπάνες, εξαγοράζοντας εταιρείες όπως η Seagen, η Global Blood Therapeutics και η Biohaven, για το εντυπωσιακό ποσό των 70 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το πρόβλημα; Καμία από αυτές τις επενδύσεις δεν απέδωσε τις αποδόσεις που ήλπιζαν οι επενδυτές.
Η μετοχή της Pfizer βρίσκεται σε καθοδική πορεία από το αποκορύφωμα της έκρηξης της πανδημίας μέχρι σήμερα. Καθώς τα έσοδα από το εμβόλιο για τον COVID-19 και τις θεραπείες του έχουν πέσει κατακόρυφα, η στρατηγική της εταιρείας -που έχει δώσει μεγάλη έμφαση στις εξαγορές- έχει αφήσει τους αναλυτές να αναρωτιούνται αν η Pfizer έχει χάσει τον στόχο της.
Ενώ η Novo Nordisk και η Eli Lilly εισπράττουν δισεκατομμύρια από την αγορά φαρμάκων για την απώλεια βάρους, η Pfizer δεν έχει προλάβει να καλύψει το χαμένο έδαφος και η είσοδος της Starboard στην εταιρεία υποδηλώνει ότι η υπομονή των επενδυτών εξαντλείται.
Ο Jeff Smith, ο οποίος ηγείται της Starboard, είναι γνωστός για τη λογική του ότι μια προβληματική εταιρεία πρέπει «να καθαρίσει το σπίτι της». Με την Pfizer, τα προβλήματα φαίνεται να είναι δύο: μία αποπροσανατολισμένη στρατηγική εξαγορών και μια χαμένη ευκαιρία στην ακμάζουσα αγορά των φαρμάκων απώλειας βάρους. Η Starboard, σίγουρα, έχει κρατήσει σημειώσεις.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr