Τα cookies είναι μικρά κομμάτια κώδικα που οι ιστότοποι παραδίδουν στο πρόγραμμα περιήγησης ενός επισκέπτη και παραμένουν εκεί καθώς το άτομο επισκέπτεται άλλους ιστότοπους. Η πρακτική αυτή έχει τροφοδοτήσει μεγάλο μέρος του οικοσυστήματος της ψηφιακής διαφήμισης, παρέχοντας τη δυνατότητα παρακολούθησης των χρηστών σε πολλούς ιστότοπους για τη στόχευση διαφημίσεων.
Το 2020, η Google δήλωσε ότι θα τερματίσει την υποστήριξη αυτών των cookies μέχρι τις αρχές του 2022, αφού πρώτα βρει τρόπο να αντιμετωπίσει τις ανάγκες των χρηστών, των εκδοτών και των διαφημιστών και να καταλήξει σε εργαλεία που θα διευκολύνουν τις παρακάμψεις.
Για τον σκοπό αυτό, η Google ξεκίνησε την πρωτοβουλία «Privacy Sandbox» για να βρει μια λύση που θα προστατεύει την ιδιωτικότητα των χρηστών και θα επιτρέπει στο περιεχόμενο να παραμείνει ελεύθερα διαθέσιμο στον ανοιχτό ιστό.
Η Google, τον Ιανουάριο, ανακοίνωσε ότι ήταν «εξαιρετικά σίγουρη» για την πρόοδο των προτάσεών της για την αντικατάσταση των cookies, οι οποίες περιελάμβαναν την «μάθηση των δημογραφικών χαρακτηριστικών», η οποία ουσιαστικά θα τοποθετούσε τους ανθρώπους σε ομάδες με βάση παρόμοιες συμπεριφορές περιήγησης, χρησιμοποιώντας μόνο συγκεκριμένα «αναγνωριστικά» και όχι τα ατομικά αναγνωριστικά χρηστών για τη στόχευση των διαφημίσεων.
Όμως, τον Ιούνιο του 2021, η Google άλλαξε το χρονοδιάγραμμα, δίνοντας στη βιομηχανία ψηφιακής διαφήμισης περισσότερο χρόνο για να ξεκαθαρίσει τα σχέδια για τις στοχευμένες διαφημίσεις, με μεγαλύτερη προσοχή στην προστασία της ιδιωτικής ζωής. Το 2022, η εταιρεία τόνισε ότι η ανατροφοδότηση έδειξε ότι οι διαφημιζόμενοι χρειάζονταν περισσότερο χρόνο για να μεταβούν στην αντικατάσταση των cookies της Google, καθώς ορισμένοι αντέδρασαν, υποστηρίζοντας ότι αυτό θα επηρέαζε σημαντικά τις επιχειρήσεις τους.
Σε μια ανάρτηση στο blog της, η εταιρεία ανέφερε ότι έλαβε ανατροφοδότηση τόσο από διαφημιστές όσο και από ρυθμιστικές αρχές και ανακαλεί την τελευταία της απόφαση να ακυρώσει το σχέδιο για την κατάργηση των cookies τρίτων στο πρόγραμμα περιήγησης.
Η εταιρεία ανέφερε ότι, μέσω των δοκιμών, συνειδητοποίησε ότι η μετάβαση απαιτούσε «σημαντική εργασία από πολλούς συμμετέχοντες» και θα επηρέαζε τους εκδότες, τους διαφημιστές και ουσιαστικά όλους όσους εμπλέκονται στη διαδικτυακή διαφήμιση.
«Αντί να καταργήσουμε τα cookies τρίτων, θα εισάγουμε μια νέα εμπειρία στο Chrome που θα επιτρέπει στους ανθρώπους να κάνουν μια ενημερωμένη επιλογή, που θα ισχύει για όλη την περιήγησή τους στο διαδίκτυο και θα μπορούν να προσαρμόζουν αυτήν την επιλογή ανά πάσα στιγμή», έγραψε ο Anthony Chavez, αντιπρόεδρος του Privacy Sandbox. «Συζητάμε αυτό το νέο μονοπάτι με τις ρυθμιστικές αρχές και θα συνεργαστούμε με τον κλάδο, καθώς το αναπτύσσουμε».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr