Από το πρωί της Πέμπτης, 4 Ιανουαρίου, η αλυσίδα έχει αφαιρέσει προϊόντα PepsiCo, όπως αναψυκτικά και τσιπς Doritos από τα σούπερ μάρκετ στη Γαλλία, αντικαθιστώντας τα με ένα σημείωμα που λέει ότι οι αυξήσεις των τιμών της αμερικανικής εταιρείας τροφίμων είναι «απαράδεκτες».
Η κίνηση έρχεται καθώς τα γαλλικά σούπερ μάρκετ και οι μεγάλοι παραγωγοί τροφίμων διαφωνούν στις ετήσιες διαπραγματεύσεις για τις τιμές και καθώς οι λιανοπωλητές σε όλη την Ευρώπη αντιμετωπίζουν συνεχείς πιέσεις να συγκρατήσουν τις τιμές.
Αν και ο πληθωρισμός έχει υποχωρήσει κάπως σε σχέση με τα επίπεδα του περασμένου έτους, οι υπεραγορές έχουν δει τα περιθώριά τους να συμπιέζονται καθώς προσπαθούν να αποτρέψουν τους αγοραστές από το να μεταβούν στα εκπτωτικά καταστήματα Lidl και Aldi.
Η PepsiCo βρίσκεται σε συζητήσεις με την Carrefour εδώ και πολλούς μήνες, σύμφωνα με εκπρόσωπο. «Θα συνεχίσουμε καλή τη πίστει να προσπαθούμε να διασφαλίσουμε ότι τα προϊόντα μας θα είναι διαθέσιμα». Τον περασμένο Οκτώβριο, η εταιρεία είχε δηλώσει ότι οι αυξήσεις των τιμών της θα ήταν περίπου στα επίπεδα του πληθωρισμού.
Η Carrefour πέρυσι άρχισε να εγκαλεί τους προμηθευτές τροφίμων για την πρακτική μείωσης των μεγεθών συσκευασίας με παράλληλη διατήρηση τιμών στα ίδια επίπεδα, χρησιμοποιώντας ετικέτες «συρρικνώσεως» σε ορισμένα προϊόντα.
Τα σούπερ μάρκετ έχουν καταφύγει περιστασιακά στο πιο επιθετικό βήμα της απόρριψης προϊόντων εν μέσω έντονων διαφωνιών σχετικά με τις τιμές - με κλασικό παράδειγμα τη βρετανική αλυσίδα Tesco που αφαίρεσε το spread Marmite της Unilever από τα ράφια των σούπερ μάρκετ της το 2016. Σε μια νέα διαμάχη για τις τιμές το 2022, η Mars σταμάτησε να προμηθεύει δύο από τα brands της για κατοικίδια στην Tesco, ενώ η Kraft Heinz είχε σταματήσει να παρέχει κέτσαπ και ψημένα φασόλια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr