Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με το BBC News, η Daihatsu παραδέχτηκε ότι χειραγωγούσε τις δοκιμές ασφαλείας σε 64 μάρκες για τρεις δεκαετίες, θέτοντας σε κίνδυνο 9.000 εργαζόμενους στη χώρα, ενώ θα μπορούσε να θέσει σε κίνδυνο τη φήμη του παγκόσμιου «γίγαντα» αυτοκινήτων Toyota.
Από τα 64 μοντέλα που εμπλέκονται στο σκάνδαλο, τα 24 πωλούνται με το εμπορικό σήμα της Toyota.
Το κλείσιμο του εργοστασίου της στην Οσάκα ακολουθεί το κλείσιμο των γραμμών παραγωγής της στους νομούς Oita, Shiga και Κιότο.
Η Daihatsu δήλωσε ότι είχε σταματήσει τις αποστολές όλων των οχημάτων της μετά την τελευταία παραδοχή της, η οποία ακολούθησε έρευνα του υπουργείου Μεταφορών.
Φαίνεται όμως, ότι τα αποτελέσματα των δοκιμών παραποιήθηκαν λόγω της πίεσης να συνεχιστεί η παραγωγή.
Η εταιρεία δήλωσε ότι θα συνεργαστεί με τους κύριους προμηθευτές της για να αντιμετωπίσει τις επιπτώσεις του σκανδάλου, προσθέτοντας ότι μπορεί επίσης να βοηθήσει τους μικρότερους υπεργολάβους της που δεν λαμβάνουν αποζημίωση να έχουν πρόσβαση σε κεφάλαια υποστήριξης από το υπουργείο Μεταφορών της Ιαπωνίας.
Ανέφερε επίσης ότι κατά τη διάρκεια του χρόνου αδράνειας των εργοστασίων θα αποζημιώσει 423 εγχώριους προμηθευτές με τους οποίους έχει άμεσες επιχειρηματικές σχέσεις.
«Αυτό ξεκίνησε για πρώτη φορά τον Απρίλιο, όπου το θέμα αφορούσε τις δοκιμές σύγκρουσης που παραποιήθηκαν», δήλωσε ο αναλυτής αυτοκινήτων David Bailey. Στη συνέχεια, μια ανεξάρτητη επιτροπή από την Toyota βρήκε περισσότερα ζητήματα, συμπεριλαμβανομένων των αερόσακων και των δοκιμών ταχύτητας.
«Δεν υπάρχει καμία ένδειξη αυτή τη στιγμή ότι τα πραγματικά προϊόντα δεν ήταν ασφαλή, αλλά αυτό που φαίνεται να συνέβη είναι ότι δοκίμασαν ένα αυτοκίνητο με εξαρτήματα και στη συνέχεια πούλησαν ένα αυτοκίνητο με διαφορετικά εξαρτήματα, οπότε αυτό έχει γίνει ένα σημαντικό ζήτημα».
Τέλος, αξίζει να αναφερθεί ότι πολλοί αναλυτές προτείνουν ότι η πίεση για ανάπτυξη έχει επηρεάσει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, αναφέροντας το παράδειγμα της Volkswagen, της οποίας τα πετρελαιοκίνητα οχήματα βρέθηκαν να εκπέμπουν περισσότερες εκπομπές από ό, τι διαφημίζονται. Το 2015, οι ΗΠΑ δήλωσαν ότι η VW είχε παραβιάσει τον νόμο περί προστασίας του περιβάλλοντος.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr