Ο σχετικός δείκτης του ινστιτούτου ifo αυξήθηκε από μείον 13,5 μονάδες τον Οκτώβριο σε μείον 8,8 μονάδες τον Νοέμβριο. Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του ifo, αυτή είναι η πρώτη αύξηση σε τρεις μήνες.
«Παρά την ελαφρώς βελτιωμένη διάθεση μεταξύ των λιανοπωλητών, η ζήτηση –η οποία ήταν αδύναμη όλο το χρόνο– παραμένει πρόκληση ακόμη και στην περίοδο των ισχυρών πωλήσεων ενόψει των Χριστουγέννων», λέει ο ειδικός στο ifo, Patrick Höppner. Ως εκ τούτου, οι χριστουγεννιάτικες αγορές είναι απίθανο να δώσουν μια εκπληκτικά ισχυρή ώθηση φέτος.
Για το λόγο αυτό οι προσδοκίες για τους επόμενους μήνες παραμένουν απαισιόδοξες.
Η κατάσταση στα καταστήματα επίπλων και στα καταστήματα Dο It Yourself παρέμεινε ιδιαίτερα τεταμένη. Κατά την έναρξη της περιόδου των Χριστουγέννων, οι έμποροι λιανικής ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης και παιχνιδιών αξιολόγησαν επίσης την επιχειρηματική τους κατάσταση ως κυρίως ζοφερή. Οι έμποροι λιανικής πώλησης τροφίμων και οι έμποροι αυτοκινήτων τα πήγαν καλύτερα.
«Όπως και στην οικονομία συνολικά, οι αυξήσεις των τιμών στη λιανική είναι πιθανό να συνεχίσουν να εξασθενούν τους επόμενους μήνες», λέει ο Höppner. Η πίεση των τιμών μειώνεται ιδιαίτερα στον τομέα των τροφίμων. Αυξήσεις τιμών παρατηρούνται πρόσφατα πιο συχνά στα σούπερ μάρκετ από ό,τι σε άλλους κλάδους λιανικής.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr