Κατά την υλοποίηση, προ εξαμήνου, των κεντρικών πυλώνων της στρατηγικής της εταιρείας για «διπλή έμφαση σε κλίμακες και κερδοφορία», η Xiaomi πέτυχε μια στιβαρή ανάπτυξη και κερδοφορία, με μία σειρά από επιχειρησιακές δράσεις να
πετυχαίνουν αποτελέσματα-ρεκόρ.
Εντός του Β’ τριμήνου του 2023, τα συνολικά έσοδα της Xiaomi έφτασαν τα RMB67.4 δις, που αντιστοιχεί σε 13.2% ανάπτυξη σε σύγκριση με την περσινή αντίστοιχη περίοδο.
Τα προσαρμοσμένα κέρδη έφτασαν τα RMB5,1 δις, που αντιστοιχεί σε 147% έτος-προς-έτος ανάπτυξη. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ανάπτυξη τριμήνου μετά το Δ’ τρίμηνο του 2021, ξεπερνώντας κατά πολύ τις προσδοκίες της αγοράς.
Κατά το Α΄ τρίμηνο του 2023 τα προσαρμοσμένα καθαρά κέρδη έφτασαν τα RMB8,4 δις, πλησιάζοντας τα επίπεδα προσαρμοσμένων καθαρών κερδών του προηγούμενου έτους.
Κατά τη περίοδο, η Xiaomi συνέχισε την εφαρμογή των βασικών πυλώνων της στρατηγικής της και επέκτεινε την στρατηγική πριμοδότησης στα smartphone της.
Τα μικτά, ακαθάριστα περιθώρια κέρδους σημείωσαν ρεκόρ αντίστοιχο του 21%, σημειώνοντας βελτίωση στα περιθώρια ακαθάριστων κερδών και στους τρεις κεντρικούς πυλώνες δράσης: smartphones, IoT και lifestyle προϊόντα, καθώς και υπηρεσίες internet.
Επιπλέον, η Xiaomi εξακολουθεί να βελτιώνει την αποδοτικότητα στον τρόπο λειτουργίας της και τις επιδόσεις της. Συνέχισε να μειώνει τα κόστη, να βελτιώνει τα συστήματα καταμέτρησης και καταγραφής των υλικών της, καθώς και να προωθεί τη μακροχρόνια βιώσιμη ανάπτυξη της εταιρείας.
Εντός του τριμήνου, τα συνολικά έξοδα της εταιρείας ανήλθαν στα RMB10,2 δις, αριθμός που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 2.3% (έτος-προς-έτος). Το συνολικό απόθεμα ήταν RMB38,5 δις, που αντιστοιχεί σε μείωση κατά 33.5% (έτος-προς-έτος) - δηλαδή το χαμηλότερο επίπεδο που σημειώθηκε τα περασμένα δέκα τρίμηνα.
Το συνολικό ποσό ρευστού κεφαλαίου της εταιρείας σημείωσε ρεκόρ, ξεπερνώντας τα RMB113,2 δις. Η περίσσεια ταμιακών πόρων αποδεικνύουν περαιτέρω ότι η Xiaomi διαθέτει ένα υγιές και αποτελεσματικό λειτουργικό μοντέλο, ενισχύοντας τα θεμέλια για μελλοντική ανάπτυξη.
Το μικτό περιθώριο κέρδους στα smartphones σημείωσε ρεκόρ, χάρη στη σταθερή δυναμική της στρατηγικής πριμοδότησης
Στο πλαίσιο μιας διαρκούς, «χαλαρής» ζήτησης στη αγορά smartphones παγκοσμίως, η Xiaomi συνέχισε να αναπτύσσεται ώστε να βρεθεί σε ηγετική θέση και να αξιοποιήσει ευκαιρίες.
Σύμφωνα με την Canalys, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς smartphones της Xiaomi αναπτύχθηκε κατά 1,6 ποσοστιαίες μονάδες, φτάνοντας το 12,9% (τρίμηνο-προς-τρίμηνο) με τις παγκόσμιες αποστολές να φτάνουν τα 32,9 εκατομμύρια τεμάχια.
Κατά το Β’ τρίμηνο του 2023, τα έσοδα της εταιρείας από την αγορά smartphones ανήλθαν στα RMB36,6 δις, ποσό που αντιστοιχεί σε άνοδο 4,6%, τρίμηνο-προς-τρίμηνο.
Τα μικτά περιθώρια κέρδους της δραστηριοποίησης της εταιρείας στον κλάδο των smartphones έφτασαν, κατά το τρίμηνο αυτό, το 13,3%– ποσό που αντιστοιχεί σε 4,7% αύξηση ρεκόρ, έτος-προς- έτος.
Σύμφωνα με την Canalys, κατά το Β’ τρίμηνο του 2023, οι αποστολές smartphones της Xiaomi ήταν στο Top-3 της κατάταξης σε 51 χώρες και περιοχές του κόσμου, ενώ σε 61 χώρες, στο Top-5.
Οι αποστολές smartphones της Εταιρείας την κατέταξαν στη δεύτερη θέση στις αγορές της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής, παγιώνοντας περαιτέρω τη θέση της στη διεθνή αγορά.
Η Xiaomi συνέχισε να προσφέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, γεγονός που την κατέστησε ιδιαίτερα ανταγωνιστική στον κλάδο των smartphones. Τον Αύγουστο, η Xiaomi παρουσίασε το Xiaomi MIX Fold 3 στην ηπειρωτική Κίνα.
Εντός των πρώτων 5 λεπτών διάθεσης του, οι πωλήσεις του Xiaomi MIX Fold 3 ξεπέρασαν κατά 2,25 φορές αυτές της προηγούμενης έκδοσης, σημειώνοντας ρεκόρ στις αναδιπλούμενες συσκευές της Εταιρείας.
Σύμφωνα με ανεξάρτητα στοιχεία, εντός του Β’ τριμήνου του 2023, στην κατηγορία των smartphones στην ηπειρωτική Κίνα με τιμή RMB4,000–RMB6,000, η Xiaomi κατείχε μερίδιο αγοράς 12,7% - αριθμός που αντιστοιχεί σε ανάπτυξη ύψους 6,2 ποσοστιαίων μονάδων (έτος-προς-έτος).
Επιπλέον, οι πωλήσεις σε κινητά τηλέφωνα αξίας άνω των RMB3.000, ως ποσοστό των συνολικών πωλήσεων της Εταιρείας στην ηπειρωτική Κίνα, έφτασαν σε νέα ύψη, με σταθερή ανάπτυξη (έτος-προς-έτος) για τέσσερα συνεχόμενα τρίμηνα.
Εντός του Β’ τριμήνου του 2023, η μέση τιμή πώλησης (Average Selling Price) smartphones Xiaomi στην ηπειρωτική Κίνα αυξήθηκε κατά 24% (έτος-προς-έτος).
Ο κλάδος IoT συνεχίζει να αναπτύσσεται, με τα έσοδα από μεγάλου μεγέθους οικιακές συσκευές να εκτοξεύονται πάνω από 70%
Με την παρουσίαση των πολιτικών της εταιρείας για την περαιτέρω ανάπτυξη της ζήτησης και την ενίσχυση της κατανάλωσης, τα έσοδα της Xiaomi από το κλάδο ΙοΤ έφτασαν τα RMB22,3 δις -δηλαδή, μια έτος-προς-έτος αύξηση ύψους 12,3%, με τα μικτά περιθώρια κέρδους να φτάνουν το 17,6% - ποσοστό που αντιστοιχεί σε 3,3% άνοδο (έτος-προς-έτος), και νέο ρεκόρ.
Η Xiaomi εξακολούθησε να ενισχύει τη διασύνδεση, προς ευκολία των χρηστών. Από τις 30 Ιουνίου του 2023, ο αριθμός συνδεδεμένων συσκευών ΙοΤ (πλην smartphones, tablets και laptop) της Εταιρείας έφτασε τα 654,5 εκατομμύρια, αντιστοιχώντας σε 24,2% αύξηση, έτος-προς-έτος.
Ο αριθμός χρηστών με 5 ή περισσότερες συσκευές συνδεδεμένες στην ΑΙοΤ πλατφόρμα της Εταιρείας (πλην smartphones, tablets και laptop) έφτασε τα 13 εκατομμύρια, αντιστοιχώντας σε 27,8% αύξηση, έτος-προς-έτος.
Τον Ιούνιο του 2023, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (MAU) στο Mi Home App έφτασαν τα 82,9 εκατομμύρια, αριθμός που αντιστοιχεί σε 17,1% αύξηση, έτος-προς-έτος.
Κατά την Περίοδο, τα έσοδα από τις μεγάλες οικιακές συσκευές (συμπεριλαμβανομένων των κλιματιστικών, ψυγείων και πλυντηρίων), εκτοξεύτηκαν σε ποσοστό άνω του 70% έτος-προς-έτος.
Μεταξύ άλλων, οι αποστολές κλιματιστικών της Xiaomi αυξήθηκαν κατά παραπάνω από 90%, έτος- προς-έτος. Τα ψυγεία και τα πλυντήρια της Εταιρείας ξεπέρασαν τις προσδοκίες της αγοράς. Οι αποστολές των ψυγείων ξεπέρασαν τα 500.000 τεμάχια ενώ τα πλυντήρια ξεπέρασαν τα 300.000.
Σύμφωνα με το All View Cloud (AVF), κατά το Α' εξάμηνο του 2023, οι αποστολές των Xiaomi TV ανέβηκαν στο νούμερο 1 στην ηπειρωτική Κίνα.
Το οικοσύστημα εξακολουθεί να ευδοκιμεί, με μία σειρά παραγόντων να σημειώνουν ρεκόρ
Ο παγκόσμιος αριθμός χρηστών της Xiaomi συνεχίζει να μεγαλώνει. Από τον Ιούνιο του 2023, το ΜΑU
του MIUI, τόσο παγκοσμίως, όσο και εντός της ηπειρωτικής Κίνας, έφτασε τα 606 εκατομμύρια και
149,3 εκατομμύρια, αντίστοιχα. Τα αποτελέσματα αυτά αντιστοιχούν σε 10,8% και 6,5% ανάπτυξη. Το
Β’ τρίμηνο του 2023, τα έσοδα της Xiaomi από τις υπηρεσίες internet ανήλθαν στα RMB7,4 δις, αριθμός
που αντιστοιχεί σε 6,8% αύξηση, έτος-προς-έτος, σημειώνοντας ρεκόρ τριμήνου. Την ίδια στιγμή, τα
μικτά περιθώρια κέρδους των υπηρεσιών internet της Xiaomi έφτασαν το 74,1%.
To B’ τρίμηνο του 2023, τα διαφημιστικά έσοδα της Xiaomi ανήλθαν στα RMB5,1 δις, αριθμός που
αντιστοιχεί σε 13% αύξηση (έτος-προς-έτος) και νέο ρεκόρ. Τα έσοδα από εγχώρια και διεθνή
διαφήμιση του brand βάσει επιδόσεων, σημείωσαν επίσης νέες υψηλές επιδόσεις. Τα έσοδα της
Xiaomi από τον κλάδο του gaming έφτασαν τα RMB1 δις, ποσό που αντιστοιχεί σε 7,5% αύξηση. Στον
κλάδο αυτόν η Xiaomi σημείωσε, για όγδοο συνεχόμενο τρίμηνο, αύξηση έτος-προς-έτος.
Αναφορικά με τις διεθνείς παροχές υπηρεσιών internet, η Xiaomi διατήρησε μια ανοιχτή και θετική
πρόθεση συνεργασίας σε παγκόσμιο επίπεδο. Κατά το Β’ τρίμηνο του 2023, τα έσοδα της Xiaomi σε
διεθνείς παροχές υπηρεσιών internet αυξήθηκαν κατά 19,7% (έτος-προς-έτος), φτάνοντας τα RMB2 δις.
Ένα νέο ρεκόρ που αντιστοιχεί στο 26,8% των συνολικών εσόδων από το internet.
Αναβάθμιση της στρατηγικής R&D με πάνω από 3.000 ανώτατου επιπέδου επαγγελματίες του κλάδου της τεχνητής νοημοσύνης
Από την αρχή του έτους, ο κλάδος της τεχνολογίας κυριαρχήθηκε, σε παγκόσμιο επίπεδο, από την «έκρηξη» της Τεχνητής Νοημοσύνης.
Μάλιστα, η Xiaomi είναι από τις πρωτοπόρους εταιρείες που χάραξαν μια δυναμική προσέγγιση στον κόσμο της ΑΙ. Ξεκινώντας με τη θέσπιση της πρώτης ομάδας visual AI το 2016, η ομάδα της Xiaomi έχει επεκταθεί έκτοτε έξι φορές μέσα σε επτά χρόνια, απασχολώντας πλέον άνω των 3.000 κορυφαίων επαγγελματιών στο κλάδο της ΑΙ.
Η Εταιρεία έχει εδραιωθεί σταδιακά στον κλάδο της ΑΙ χάρη στην τεχνογνωσία της, μεταξύ άλλων, σε τομείς όπως οπτική, ακουστική, απεικόνιση πληροφοριών, επεξεργασία γλώσσας (NLP), και άλλων.
Το Large Language Model (LLM) που ανέπτυξε εσωτερικά η Xiaomi, έχει ήδη παρουσιαστεί επισήμως.
Στις 10 Αυγούστου 2023, το μοντέλο αυτό των 6 δις παραμέτρων που ανέπτυξε η Xiaomi βρέθηκε στη κορυφή της λίστας C-EVAL για παρόμοια μοντέλα με αντίστοιχου επιπέδου παραμέτρους, καθώς και στην πρώτη θέση του CMMLU list of Chinese-language large language models.
Αναφορικά με το μέλλον του LLM και τη διάθεση του, η Xiaomi εστιάζει σε «χαμηλού προφίλ», τοπική διάθεση, με στόχο την εξισορρόπηση αποδοτικότητας και επιδόσεων, παρά την επιμονή στον αριθμό των παραμέτρων.
Επίσης, η Xiaomi έχει ενδυναμώσει τον AI assistant της με LLM και ήδη έχει ξεκινήσει δοκιμές βάσει πρόσκλησης ενδιαφέροντος.
Κατά το Β’ τρίμηνο του 2023, οι δαπάνες για το τμήμα R&D της Xiaomi έφτασαν τα RMB4,6 δις, ποσό που αντιστοιχεί σε 21% αύξηση, έτος-προς-έτος.
Η Xiaomi εκτιμά ότι οι επενδύσεις για το τμήμα R&D θα ξεπεράσουν τα RMB100 εντός της πενταετίας 2022-2026.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr