Όπως αναφέρεται στην σχετική ανακοίνωση της εταιρείας, η Alstom θα είναι υπεύθυνη για την ενοποίηση του συστήματος, τη σηματοδότηση και τηλεπικοινωνίες, την ηλεκτροκίνηση, τη σιδηροδρομική επιδομή, τις αυτόματες θύρες αποβαθρών, το κέντρο ασφαλείας και ελέγχου, καθώς και για την εφαρμογή πιστοποιημένης κυβερνοασφάλειας σε όλο το σύστημα. Η Alstom θα αναπτύξει για πρώτη φορά στη Ρουμανία το σύστημα ελέγχου αμαξοστοιχιών με βάση τις επικοινωνίες (CBTC) που υποστηρίζει τον υψηλότερο βαθμό αυτοματισμού 4 (GoA4), χρησιμοποιώντας την δοκιμασμένη, υψηλής δυναμικότητας λύση σηματοδότησης CBTC Urbalis.
«Είμαι εξαιρετικά υπερήφανος που η Alstom θα συμμετάσχει στην κατασκευή του μετρόCluj-Napoca. Πρόκειται για άλλο ένα ορόσημο στη μακρόχρονη παρουσία και την τεχνογνωσία της Alstom στη Ρουμανία. Πρόκειται για ένα πολύ φιλόδοξο και καινοτόμο έργο υποδομής για τη χώρα. Το μετρό Cluj-Napoca είναι ένα από τα μεγαλύτερα έργα "με το κλειδί στο χέρι" στην Ευρώπη, που καλύπτει ένα σταθερό χαρτοφυλάκιο λύσεων σηματοδότησης και υποδομών, και το οποίο αναδεικνύει την ηγετική θέση της Alstom στη βιώσιμη αστική κινητικότητα. Επιπλέον, αποτελεί μια συναρπαστική ευκαιρία να καινοτομήσουμε στη ρουμανική αγορά με αυτόματο Μετρό χωρίς οδηγό - το διεθνώς αναγνωρισμένο ιστορικό μας μας δίνει τη μοναδική τεχνογνωσία που απαιτείται για ένα τόσο πρωτοποριακό έργο», λέει ο Gian Luca Erbacci, Πρόεδρος της Alstom Europe Region.
Η γραμμή 1 του νέου μετρό, που θα ολοκληρωθεί σε 8 χρόνια, θα καλύπτει 21 χιλιόμετρα και 19 υπόγειους σταθμούς. Το πρώτο τμήμα, συνολικού μήκους λίγο πάνω από 9 χιλιόμετρα, 9 σταθμούς και ένα υπέργειο αμαξοστάσιο, θα χρηματοδοτηθεί από το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας της Ρουμανίας και θα ολοκληρωθεί σε 4 χρόνια.
Με την ολοκλήρωσή του, το μετρό Cluj-Napoca θα είναι η πρώτη πλήρως αυτοματοποιημένη γραμμή μετρό της Ρουμανίας. Η ανάπτυξη του συστήματος μετρό της Alstom με το κλειδί στο χέρι, το οποίο διαθέτει ολοκληρωμένο κέντρο ελέγχου, την τεχνολογία Urbalis CBTC που υποστηρίζει την αυτόματη λειτουργία υψηλής χωρητικότητας,χωρίς οδηγό και εξυπηρέτηση με χρονοαποστάσεις90 δευτερολέπτων, καθώς και την υπερσύγχρονη πλατφόρμα κυβερνοασφάλειας, θα επιφέρει συχνή, αξιόπιστη και ενεργειακά αποδοτική λειτουργία στη σύνδεση δυτικής ανατολικής πλευράς και θα βελτιώσει σημαντικά την πράσινη κινητικότητα σε ολόκληρη την πόλη της Cluj-Napoca.
Με πάνω από 50 χρόνια εμπειρίας και 80 συστήματα "με το κλειδί στο χέρι" σε εμπορική λειτουργία παγκοσμίως, η Alstom αποτελεί τον κορυφαίο συνεργάτη σε παγκόσμιο επίπεδο για την παροχή ολοκληρωμένων συστημάτων "με το κλειδί στο χέρι" που ανταποκρίνονται σε κάθε ανάγκη κινητικότητας. Πρόσφατα κορυφαία συστήματα μετρό περιλαμβάνουν το REM του Μόντρεαλ, το μετρό του Ριάντ, τη Γραμμή 4 της Αθήνας, τη Γραμμή 18 στο Παρίσι, τη Γραμμή C της Τουλούζης, τη Γραμμή L2 του Παναμά, τη Γραμμή 3 του μετρό της Γουαδαλαχάρα και το μετρό 2020 στο Ντουμπάι.
Η Alstom είναι ο παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία CBTC.Οι προηγμένες και υψηλών επιδόσεων λύσεις αστικής σηματοδότησης που διαθέτειλειτουργούν σε 145 γραμμές παγκοσμίως. Στην Ευρώπη, η τεχνολογία της Alstom χρησιμοποιείται ήδη στη Μαδρίτη, το Μιλάνο, τη Λυών, τη Λοζάνη, το Παρίσι και το Άμστερνταμ, εξυπηρετώντας διάφορους τύπους γραμμών και βαθμούς αυτοματισμού, ενώ επί του παρόντος εγκαθίσταται σε πολλές άλλες γραμμές, συμπεριλαμβανομένης της γραμμής 5 του μετρό του Βουκουρεστίου.
Για σχεδόν 30 χρόνια, η Alstom είναι πρωτοπόρος στην καινοτομία και διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μετάβαση της Ρουμανίας προς τις σύγχρονες και βιώσιμες σιδηροδρομικές μεταφορές. Από τον υπερσύγχρονο ψηφιακό σύστημα ελέγχου των σιδηροδρόμων, μέχρι τα έργα υποδομής και ηλεκτροκίνησης, καθώς και το τροχαίο υλικό του μετρό και του κύριου σιδηροδρομικού δικτύου και τη μακροπρόθεσμη συντήρηση του στόλου του μετρό στην πρωτεύουσα της χώρας, το Βουκουρέστι, η Alstom συμβάλλει σταθερά στις κύριες και αστικές σιδηροδρομικές μεταφορές στη Ρουμανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr