Το νούμερο αυτό σηματοδοτεί την έκτη συνεχόμενη πτώση.
«Οι εταιρείες έχουν ήδη μετακυλίσει το μεγαλύτερο μέρος του αυξημένου κόστους τους στους πελάτες. Ταυτόχρονα, η ζήτηση έχει αμβλυνθεί. Αυτό υποδηλώνει ότι ο πληθωρισμός θα υποχωρήσει αργά τους επόμενους μήνες», λέει ο Timo Wollmershäuser, Επικεφαλής Προβλέψεων στο ifo.
Στο επίκεντρο, ωστόσο, παραμένει ο κλάδος του λιανικού εμπορίου, όπου οι προσδοκίες για τις τιμές μειώθηκαν μόνο από τις 50,9 μονάδες στις 49 μονάδες.
Για τα τρόφιμα και τα ποτά, υποχώρησαν μόνο από τις 76,2 μονάδες στις 64,5 μονάδες.
Για τα καταστήματα DIY, εκτινάχτηκαν ακόμη πιο ψηλά, από 39,7 μονάδες σε 55 μονάδες.
Οι προσδοκίες αυξήθηκαν επίσης απότομα για τους λιανοπωλητές παιχνιδιών, από 65,8 μονάδες σε 86,3 μονάδες και για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, από 55,8 μονάδες σε 72,6 μονάδες.
Οι λιανοπωλητές χαρτικών και χαρτιού, από την άλλη πλευρά, μείωσαν τις προσδοκίες τους για τις τιμές από 85,7 μονάδες σε 45,3 μονάδες.
Οι πάροχοι υπηρεσιών ενίσχυσαν τα σχέδια για τις τιμές τους από 31,7 μονάδες σε 34,7 μονάδες. Ωστόσο, οι περισσότερες αλλαγές στους επιμέρους κλάδους ήταν ελάχιστες.
Ειδικότερα, λιγότεροι κατασκευαστές σχεδιάζουν να αυξήσουν τις τιμές τους.
Οι προσδοκίες εδώ μειώθηκαν από 25,4 μονάδες σε 17,6 μονάδες. Στη βιομηχανία χαρτιού, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών αναμένει ακόμη και μειώσεις τιμών (μείον 69,3 μονάδες), όπως και εκείνες της χημικής βιομηχανίας (μείον 13 μονάδες).
Το κύμα ανόδου των τιμών υποχωρεί και στις κατασκευές, όπου οι προσδοκίες μειώθηκαν από τις 17,1 μονάδες στις 7,2 μονάδες.
Προσδοκίες τιμών για τις γερμανικές εταιρείες στις κατασκευές, υπηρεσίες, εμπόριο, μεταποίηση από το 2019 έως το 2023
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr