Ειδικότερα, όπως διαβάζουμε στους Financial Times, οι μετοχές των μεγάλων αμερικανικών μέσων ενημέρωσης έχουν υποχωρήσει κατά μέσο όρο περίπου 35% από την αρχή του έτους, σε σύγκριση με την πτώση του 13% του δείκτη S&P 500, με αποτέλεσμα να μετρούν συνολικές απώλειες 380 δισεκατομμυρίων δολαρίων στην κεφαλαιοποίηση της αγοράς.
Δυστυχώς, ακόμα και μετά την ανάκαμψη της αγοράς, οι μετοχές των μεγαλύτερων ομίλων μέσων, όπως των Disney, Netflix, Comcast, Spotify, Roku, Fox, Paramount, Warner Bros Discovery, The New York Times και News Corp, έχουν μειωθεί κατά μέσο όρο στο μισό από τα υψηλά που σημειώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορονοϊού.
Για παράδειγμα, οι μετοχές της Roku, μειώθηκαν κατά 65% φέτος και 83% από το ιστορικό υψηλό όλων των εποχών τον Ιούλιο του 2021. «Βλέπουμε τους διαφημιστές να ανησυχούν για μια πιθανή ύφεση και έτσι μειώνουν τις δαπάνες τους», τόνισε ο CEO της Roku, Άντονι Γουντ, την περασμένη εβδομάδα.
Στο ίδιο μοτίβο φαίνεται ότι κινούνται και οι μετοχές του Netflix, αφού έχουν υποχωρήσει 62% φέτος. Μετά από μια δεκαετία αυξανόμενης ανάπτυξης, το Netflix έχασε συνδρομητές για δύο συνεχόμενα τρίμηνα, ωθώντας σε μια θεμελιώδη επαναξιολόγηση του κλάδου που πρωτοστάτησε.
Από την άλλη, το Spotify, ένας άλλος πρωτοπόρος στο streaming, που βγάζει τα περισσότερα χρήματα από τις συνδρομές, έχει σημειώσει «βουτιά» κατά 49% για αυτή τη χρονιά.
Παράλληλα, άλλες γνωστές ομάδες ΜΜΕ, όπως η Disney, αντέγραψαν το μοντέλο του Netflix με τις δικές τους υπηρεσίες ροής. Με αυτόν τον τρόπο, ανταμείφθηκαν με ένα τίμημα για τα κέρδη τους πολλαπλάσια από αυτά του Netflix και των εταιρειών τεχνολογίας.
Πού είναι καλύτερη η εικόνα
Σύμφωνα με τους Financial Times, καλύτερη φαίνεται πως είναι η εικόνα για τους ομίλους που εξακολουθούν να δραστηριοποιούνται κυρίως στις παραδοσιακές επιχειρήσεις της τηλεόρασης και του κινηματογράφου.
Τα τέλη αναμετάδοσης, οι πληρωμές που πραγματοποιούν οι εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης για να μεταφέρουν το περιεχόμενο των ραδιοτηλεοπτικών φορέων, είναι πιο σταθερά από τη διαφήμιση.
Για παράδειγμα, η Fox, η οποία βγάζει τα περισσότερα από τα χρήματά της από τα τέλη αναμετάδοσης για τα καλωδιακά κανάλια ειδήσεων και αθλητικών προγραμμάτων, έχει υποχωρήσει μόνο 9% φέτος και 24% από το υψηλό όλων των εποχών του περασμένου έτους.
Από την άλλη πλευρά, η Disney, η οποία κερδίζει δισεκατομμύρια δολάρια ετησίως από θεματικά πάρκα και εισιτήρια για τις επιτυχημένες ταινίες της, εκτός από το streaming, έχει πέσει 30% το 2022.
Ο όμιλος είχε διαπραγματευτεί πέρυσι με πολλαπλάσιο πάνω από 100 φορές τα κέρδη του. Τώρα διαπραγματεύεται με 45 φορές τα κέρδη του.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr