Το φυτικό «κρέας» κερδίζει όλο και περισσότερους οπαδούς, αφού οι βίγκαν ανά τον κόσμο, αλλά και αυτοί που θέλουν να μειώσουν το κρέας στη διατροφή τους, αυξάνονται συνεχώς και κολοσσοί της «γρήγορης» εστίασης αρχίζουν να το εισάγουν στα μενού τους.
Τα KFC ανακοίνωσαν ότι από τη Δευτέρα και για περιορισμένο διάστημα σε όλα τα εστιατόριά τους στις ΗΠΑ θα διατίθεται το φυτικό «τηγανιτό κοτόπουλο» της Beyond Meat, η οποία ειδικεύεται στα υποκατάστατα κρέατος.
Οι δύο εταιρείες δοκίμασαν για πρώτη φορά το φυτικό «κρέας» σε εστιατόριο της Ατλάντα τον Αύγουστο του 2019 και... ξεπούλησαν σε λιγότερο από 5 ώρες. Εν συνεχεία τα KFC δοκίμασαν το νέο προϊόν, το Beyond Fried Chicken και σε άλλα εστιατόρια.
Η δημοφιλής αλυσίδα τηγανητού κοτόπουλου βασίζεται στους στόχους που θέτουν αρκετοί πελάτες στο ξεκίνημα κάθε νέας χρονιάς για πιο υγιεινές επιλογές. «Είναι Ιανουάριος, άρα είναι η εποχή των αποφάσεων της Πρωτοχρονιάς και που θέλεις να κάνεις κάτι διαφορετικό στη διατροφή σου, όπως να εντάξεις περισσότερες φυτικές πρωτεΐνες», δήλωσε ο Κέβιν Χότσμαν, πρόεδρος των KFC στις ΗΠΑ.
Περισσότεροι Αμερικανοί υιοθετούν μια λεγόμενη «ευέλικτη» δίαιτα στην οποία περιορίζουν την κατανάλωση κρέατος για λόγους υγείας, αλλά και περιβαλλοντικούς. Αυτό έχει οδηγήσει στην αυξανόμενη δημοτικότητα των φυτικών υποκατάστατων.
Αισιοδοξία για αύξηση των κερδών
Και οι δύο εταιρείες νιώθουν τόσο σίγουρες για το προϊόν που δεν πτοούνται από την έλλειψη προσωπικού που υπάρχει σε αρκετά εστιατόρια λόγω της αύξησης των κρουσμάτων κορονοϊού και το λανσάρουν κανονικά αυτή την περίοδο.
Σχεδόν έναν χρόνο πριν, η Beyond Meat ανακοίνωσε την επίσημη συνεργασία με τη Yum! για την παραγωγή φυτικών υποκατάστατων αποκλειστικά για Pizza Hut, Taco Bell και KFC.
Επίσης, το Chipotle Mexican Grill κυκλοφόρησε τη Δευτέρα το φυτικό chorizo στα εστιατόριά του σε όλη τη χώρα, στοχεύοντας επίσης πελάτες που προσπαθούν να τρώνε λιγότερο κρέας το 2022.
Η Beyond Meat ελπίζει μέσω αυτής της κίνησης μεταξύ άλλων και σε άνοδο της μετοχής της, η οποία είχε χάσει περίπου το ήμισυ της αξίας της τους τελευταίους 12 μήνες, ενώ οι μετοχές της Yum! σημείωσαν πέρυσι άνοδο περίπου 30%, ανεβάζοντας την χρηματιστηριακή της αξία στα 40,3 δισ. δολάρια. Η έντονη ζήτηση για το τηγανητό κοτόπουλο της KFC βοήθησε σε αυτή την άνοδο. Άλλωστε, οι πωλήσεις ιδίων καταστημάτων της αλυσίδας στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 13% σε διετή βάση κατά το τρίτο τρίμηνο.
Θα πρέπει, βέβαια, να σημειωθεί ότι τα KFC δεν στοχεύουν μόνο και απευθείας σε χορτοφάγους και βίγκαν, καθώς το Beyond Fried Chicken παρασκευάζεται με τον ίδιο εξοπλισμό με το παραδοσιακό κοτόπουλο της εταιρείας.
Οι πελάτες μπορούν να αγοράσουν το Beyond Fried Chicken των KFC σε μερίδες έξι ή δώδεκα τεμαχίων μαζί με σάλτσα ντιπ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 6,99 δολάρια χωρίς τον φόρο.
Τα Burger King στοχεύουν να παρέχουν μενού 50% χωρίς κρέας
Άλλος ένας κολοσσός της «γρήγορης» εστίασης, το Burger King, θα ξεκινήσει επίσης να πουλάει φυτικές κοτομπουκιές στα εστιατόριά του στο Ηνωμένο Βασίλειο, στοχεύοντας μέχρι το 2030 να παρέχει μενού που το μισό δεν θα περιλαμβάνει κρέας.
Όπως αναφέρει σε ανακοίνωσή του, οι κοτομπουκιές, που φτιάχνονται από σόγια και φυτικές πρωτεΐνες, έχουν πιστοποιηθεί από τη Vegan Society.
Η αλυσίδα εστιατορίων fast food είχε κυκλοφορήσει πριν δύο χρόνια ένα μπέργκερ Rebel Whopper με φυτικό μπιφτέκι, αλλά αργότερα αποκαλύφθηκε ότι ήταν ακατάλληλο για βίγκαν, καθώς παρασκευαζόταν στην ίδια σχάρα με το κρέας.
Ήδη στο μενού υπάρχει το μπέργκερ Vegan Royale και η ζήτηση για τέτοια προϊόντα έχει αυξηθεί.
Το Burger King εξήγησε ότι ο στόχος για μενού κατά 50% χωρίς κρέας θα βοηθήσει την εταιρεία να μειώσει τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 41%. Διαβεβαίωσε, επίσης, ότι οι φυτικές κοτομπουκιές θα έχουν την ίδια γεύση με τα αντίστοιχα με βάση το κοτόπουλο.
Τάση που εξαπλώνεται
Τα McDonald's κυκλοφόρησαν επίσης πρόσφατα στο Ηνωμένο Βασίλειο και το McPlant με φυτικό μπιφτέκι, ενώ και άλλες μεγάλες αλυσίδες εστιατορίων παρέχουν επιλογές με υποκατάστατα κρέατος.
Ο διευθύνων σύμβουλος του Burger King στο Ηνωμένο Βασίλειο, Αλασντερ Μέρντοχ, δήλωσε ότι η εισαγωγή των φυτικών κοτομπουκιών ήταν «ένα σημαντικό ορόσημο για την εταιρεία και ένα σημαντικό επόμενο βήμα για την επίτευξη του στόχου μας για ένα μενού 50% χωρίς κρέας έως το 2030.
Η κυκλοφορία του συγκεκριμένου προϊόντος είναι επίσης άλλο ένα θετικό βήμα για τη μείωση του αποτυπώματος άνθρακα και την προώθηση της καινοτομίας στα μενού μας ως απάντηση στην αυξανόμενη ζήτηση για εναλλακτικές λύσεις χωρίς κρέας και προϊόντα χωρίς ζωική πρωτεΐνη στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Σύμφωνα με την Vegan Society, υπήρχαν περίπου 600.000 βίγκαν στη Μεγάλη Βρετανία το 2019, τέσσερις φορές περισσότεροι από ό,τι το 2014.
Το 49% όσων ενδιαφέρονται να περιορίσουν την κατανάλωση κρέατος δήλωσαν ότι θα το έκαναν για λόγους υγείας, σύμφωνα με έρευνα της Mintel σε περισσότερους από 1.000 ενήλικες στη Μεγάλη Βρετανία.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr