"Mε γνώμονα τη δύναμη των στρατηγικών της επιλογών και της αποφασιστικής της δυναμικής καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, η L'Oréal έχει προσαρμοστεί σε αυτό το άνευ προηγουμένου πλαίσιο και την τρομερή πανδημία με ταχύτητα και ευελιξία,έχει επιταχύνει όλους τους μετασχηματισμούς της και θα αναδυθεί ισχυρότερη.
Στην αρχή αυτού του νέου έτους, το οποίο παραμένει σημαδεμένο από την αβεβαιότητα σχετικά με την εξέλιξη της πανδημίας, αλλά και από την όρεξη των καταναλωτών για προϊόντα ομορφιάς που παραμένει αμείωτη σε όλο τον κόσμο, είμαστε σίγουροι για την ικανότητά μας να ξεπεράσουμε σε επιδόσεις την αγορά ξανά φέτος και, ανάλογα με την εξέλιξη της υγειονομικής κρίσης, να επιτύχουμε ένα έτος αύξησης των πωλήσεων και των κερδών" αναφέρει η εταιρεία που κατέγραψε πωλήσεις 27,99 δισ. ευρώ το τέταρτο τρίμηνο του έτους.
Αναλυτικά η εταιρία είχε τα εξής οικονομικά στοιχεία:
o -4,1% σε σχέση με το αντίστοιχο συγκρίσιμο περσινό διάστημα1
o -3,6% σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες
o -6,3% βάσει των συνολικών στοιχείων
Ø Λειτουργικό κέρδος: 5,20 δισ. ευρώ, αντιπροσωπεύοντας ποσοστό 18,6% επί των πωλήσεων
Ø Κέρδη ανά μετοχή 2: 7,30 ευρώ
Ø Καθαρό κέρδος μετά την αφαίρεση δικαιωμάτων μειοψηφίας 3: 5,48 δισ. ευρώ, αύξηση της τάξεως του +8,9%
Ø Μέρισμα 4: 4,00 ευρώ, αύξηση της τάξεως του +3,9%
Μάλιστα το Διοικητικό Συμβούλιο της L’Oréal συναντήθηκε στις 11 Φεβρουαρίου 2020, υπό την Προεδρία του Jean-Paul Agon και υπό την παρουσία νόμιμων ελεγκτών. Το Συμβούλιο έκλεισε τις ενοποιημένες οικονομικές καταστάσεις και τις οικονομικές δηλώσεις για το 2020. Σχολιάζοντας τα Ετήσια Αποτελέσματα, ο Jean-Paul Agon, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της L’Oréal, δήλωσε:
“Το 2020, η πανδημία του Covid-19, η οποία εξαπλώθηκε σε όλο τον κόσμο, προκάλεσε κρίση στον εφοδιαστικό τομέα λόγω του εκτεταμένου κλεισίματος σημείων πώλησης που οδήγησε σε μια άνευ προηγουμένου, αν και προσωρινή, πτώση στην αγοράς ομορφιάς.
Καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους, η L'Oréal κατέστησε την προστασία όλων των υπαλλήλων της, καθώς και των πελατών και των προμηθευτών της, απόλυτη προτεραιότητα και κινητοποιήθηκε για την παραγωγή εκατομμυρίων μονάδων αντισηπτικών και κρεμών για τα χέρια για δωρεά σε υγειονομικούς και άλλους εργαζόμενους πρώτης γραμμής.
Χάρη στην εξαιρετική δέσμευση των υπαλλήλων της, η L'Oréal αντιμετώπισε αυτή την κρίση με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και έχει γίνει ακόμη πιο δυνατή. Όπως αναμενόταν και ανακοινώθηκε, ο Όμιλος επέστρεψε στην ανάπτυξη το δεύτερο εξάμηνο, εμφανίζοντας το τέταρτο τρίμηνο επιτάχυνση της τάξεως του + 4,8% 1, και κέρδισε σημαντικά μερίδια αγοράς.
Χάρη στη δύναμή της στο ψηφιακό και το ηλεκτρονικό εμπόριο, το οποίο και πάλι αυξήθηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια της κρίσης, η L'Oréal μπόρεσε να διατηρήσει στενή σχέση με όλους τους καταναλωτές της και να αντισταθμίσει σε μεγάλο βαθμό το κλείσιμο των σημείων πώλησης. Ως αποτέλεσμα, οι πωλήσεις που πραγματοποιήθηκαν στο ηλεκτρονικό εμπόριο 5 αυξήθηκαν κατακόρυφα κατά + 62% 1, σε όλoυς τους Κλάδους και όλες τις περιφέρειες, φθάνοντας στο επίπεδο ρεκόρ του 26,6% επί των συνολικών πωλήσεων του Ομίλου για το έτος.
Ο Κλάδος Δερμοκαλλυντικών Προϊόντων κατέγραψε ένα έτος ρεκόρ, που οδηγήθηκε από μια δυναμική αγορά στα προϊόντα περιποίησης δέρματος και την αξιοσημείωτη επιτυχία των προϊόντων του, που συστίνονται από τους επαγγελματίες του τομέα της υγείας. Ο Κλάδος Προϊόντων Ευρείας Διανομής επέστρεψε σε ισορροπία το δεύτερο εξάμηνο του έτους παρά την αδύναμη επίδοση της κατηγορίας του μακιγιάζ και αύξησε το μερίδιο αγοράς του στις άλλες μεγάλες κατηγορίες. Ο Κλάδος Επαγγελματικών Προϊόντων, που επηρεάστηκε σημαντικά από το κλείσιμο των κομμωτηρίων κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ανέκαμψε έντονα το δεύτερο και ξεπέρασε κατά πολύ σε επιδόσεις την αγορά καθ 'όλη τη διάρκεια του έτους και στο σύνολό του. Τέλος, η L'Oréal Luxe, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο πλαίσιο, ξεπέρασε επίσης την αγορά σε επιδόσεις και μάλιστα επέστρεψε στην ανάπτυξη το τελευταίο τρίμηνο.
Κατά γεωγραφική ζώνη, η απόδοση είχε αντιθέσεις. Στη Δυτική Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, η ανάπτυξη επηρεάστηκε από την εφαρμογή μέτρων πανδημίας και δημόσιας υγείας, ωστόσο η L'Oréal κέρδισε μερίδιο αγοράς σε πολλές χώρες. Στις Νέες Αγορές, ο Όμιλος σημείωσε επιστροφή στην ανάπτυξη σε όλες τις Ζώνες το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Η απόδοση της Κίνας είναι θεαματική και η συμβολή της στην απόδοση του Ομίλου είναι σημαντική.
Δυτική Ευρώπη
Η Ζώνη όπου ανήκει και η Ελλάδα έκλεισε το έτος στο -10,3% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και -9,2% με βάση τα συνολικά στοιχεία. Λόγω της υγειονομικής κρίσης, η αγορά επηρεάστηκε από κυβερνητικά μέτρα στις χώρες: απαγόρευση κυκλοφορίας και κλείσιμο κομμωτηρίων, καταστημάτων πώλησης αρωμάτων και πολυκαταστημάτων. Η πτώση των ευρωπαϊκών αεροπορικών ταξιδιών και η έντονη κάμψη του τουρισμού το καλοκαίρι είχαν επίσης αντίκτυπο στην κατανάλωση. Τα προϊόντα μακιγιάζ και προστασίας από τον ήλιο χτυπήθηκαν ιδιαίτερα σκληρά, ενώ άλλες κατηγορίες τα πήγαν καλύτερα. Η αγορά μειώθηκε κατά περίπου 15% κατά τη διάρκεια του έτους, παρουσιάζοντας βελτίωση το δεύτερο εξάμηνο, αλλά παρέμεινε αρνητική. Σε αυτό το πλαίσιο, η L'Oréal ξεπέρασε σημαντικά την αγορά, χάρη στην ηγετική της θέση στο ψηφιακό εμπόριο και την πολύ ισχυρή αύξηση των διαδικτυακών πωλήσεων, την εγκαινίαση σημαντικών καινοτομιών και τα δυνατά πλάνα μάρκετινγκ. Ο Όμιλος ενίσχυσε την ηγεσία του στις περισσότερες χώρες, ιδίως στη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιταλία. Κέρδισε επίσης μερίδιο αγοράς σε όλες τις στρατηγικές του κατηγορίες. Η απόδοση ήταν ιδιαίτερα αξιοσημείωτη στην περιποίηση της επιδερμίδας, με τις L’Oréal Paris, La Roche-Posay και CeraVe να αποδίδουν καλά, στα αρώματα με τη συνεχή επιτυχία του Libre by Yves Saint Laurent και την περιποίηση των μαλλιών με την Kérastase και τη Garnier να ενισχύουν τις θέσεις τους.
Ανατολική Ευρώπη: η ζώνη ήταν στο -4,9% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα και στο -11,8% βάσει των συνολικών στοιχείων. Όλες οι χώρες και οι αγορές επηρεάστηκαν από τα μέτρα πανδημίας και απαγόρευσης κυκλοφορίας, με εξαίρεση τα δερμοκαλλυντικά που συνέχισαν να αυξάνονται. Το hub Τσεχίας / Σλοβακίας / Ουγγαρίας αντέδρασε καλά, η Ρουμανία και η Ουκρανία σημείωσαν ανάπτυξη, ενώ η Ρωσία και η Τουρκία χτυπήθηκαν περισσότερο λόγω του υφεσιακού οικονομικού πλαισίου. Οι Κλάδοι Δερμοκαλλυντικών, Επαγγελματικών Προϊόντων και L'Oréal Luxe απέκτησαν σημαντικό μερίδιο αγοράς, ενώ το τμήμα Προϊόντων Ευρείας Διανομής διατήρησε τις θέσεις του. Η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου ήταν πολύ δυναμική.
Πάντως αφού επέδειξε την αντίστασή του κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, ο Όμιλος επανήλθε στο δεύτερο εξάμηνο με μια αποφασιστική και ουσιαστική δυναμική: εγκαινιάζοντας σημαντικές καινοτομίες, επανεπενδύοντας σε κινητήριους μοχλούς που οδηγούν σε επιστροφή στην ανάπτυξη σε ετήσια βάση, με ευελιξία και αυστηρό έλεγχο κόστους που επιτρέπει βελτίωση της κερδοφορίας. Κατά τη διάρκεια του έτους στο σύνολό του, και παρά την κρίση, η L'Oréal διατήρησε λειτουργικό περιθώριο κέρδους της τάξεως του 18,6% και παρήγαγε ισχυρές λειτουργικές ταμειακές ροές.
Η μη χρηματοοικονομική απόδοση του Ομίλου ήταν εξίσου αξιοσημείωτη. Για πέμπτη συνεχόμενη χρονιά, ηο Όμιλος L'Oréal αναγνωρίστηκε από το CDP ως παγκόσμιος ηγέτης στην αειφόρο ανάπτυξη για τις δράσεις του σχετικά με την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, την προστασία των δασών και τη διαχείριση του νερού με βιώσιμο τρόπο. Επιπλέον, ο Όμιλος κατατάχθηκε στις δέκα πρώτες μεταξύ 9.000 εταιρειών που αξιολογήθηκαν από το Refinitiv Diversity & Inclusion Index. Η L'Oréal αναγνωρίστηκε επίσης, για ενδέκατη φορά, ως μια από τις πιο ηθικές εταιρείες στον κόσμο από το Ινστιτούτο Ethisphere. Τέλος, το 2020, η L'Oréal ξεκίνησε το πρόγραμμα L'Oréal for the Future με νέες, φιλόδοξες δεσμεύσεις βιωσιμότητας για το 2030.
Γιώργος Αλεξάκης
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr