Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Οι παραπάνω μάρκες ήταν μέρος του μεγιστάνα ομίλου μόδας, Arcadia Group του Philip Green, ο οποίος όμιλος τέθηκε σε ειδική διαχείριση τον Δεκέμβριο.
Η ASOS, η οποία πουλάει τα προϊόντα της αποκλειστικά στο διαδίκτυο, δεν έχει αγοράσει τα φυσικά καταστήματα των εμπορικών μαρκών, τα οποία θα κλείσουν όλα, θέτοντας σε κίνδυνο χιλιάδες θέσεις εργασίας.
Μετατρέποντας τις τέσσερις αλυσίδες μόδας σε αποκλειστικά διαδικτυακές ευθυγραμμίζεται με τη μετατόπιση της λιανικής μόδας από φυσικά καταστήματα σε ψηφιακά, η οποία έχει επιταχυνθεί κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Οι Topshop, Topman, Miss Selfridge και HIIT έβγαλαν περίπου το 60% των εσόδων τους για το 2020 από διαδικτυακές πωλήσεις.
Σε επιστολή προς τους επενδυτές, η ASOS είπε ότι αγόρασε τις μάρκες επειδή συμπληρώνουν το υπάρχον χαρτοφυλάκιο της εταιρείας και είναι εγκατεστημένες στις ΗΠΑ και τη Γερμανία, με περίπου τις μισές από τις πωλήσεις τους το 2020 να προέρχονται από αγορές εκτός του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αποκάλεσε επίσης τη συμφωνία "οικονομικά ελκυστική", σημειώνοντας ότι οι τέσσερις μάρκες δημιούργησαν συνολικά έσοδα 1 δισεκατομμυρίου βρετανικών λιρών (1,4 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2019, αν και μειώθηκαν σε περίπου 265 εκατομμύρια λίρες (364 εκατομμύρια δολάρια) το 2020 λόγω της πανδημίας. Η αγορά θα φέρει περίπου 20 εκατομμύρια λίρες (27,5 εκατομμύρια δολάρια) σε εφάπαξ κόστος αναδιάρθρωσης και συναλλαγής, δήλωσε η ASOS.
Ο Όμιλος Arcadia τέθηκε σε ειδική διαχείρηση τον Δεκέμβριο, θέτοντας σε κίνδυνο περισσότερες από 13.000 θέσεις εργασίας. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα εταιρικά θύματα του Ηνωμένου Βασιλείου από την πανδημία COVID-19 μέχρι στιγμής.
Ο όμιλος διαθέτει περισσότερα από 500 καταστήματα, αν και το 2019 το Topshop υπέβαλε πτώχευση στις ΗΠΑ και έκλεισε και τα 11 καταστήματά του εκεί.
Ο Όμιλος Arcadia δεν είναι η μόνη εταιρεία με αλυσίδες καταστημάτων μόδας που αγωνίζεται να επιβιώσει. Τον Ιανουάριο, το Primark δήλωσε ότι οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 30% σε ετήσια βάση το τετράμηνο, προσθέτοντας ότι το κλείσιμο καταστημάτων εξαιτίας του lockdown στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρώπη θα μπορούσε να κοστίσει 1,05 δισεκατομμύρια λίρες (1,43 δισεκατομμύρια δολάρια) σε χαμένες πωλήσεις.
Και η αλυσίδα πολυκαταστημάτων Debenhams ανακοίνωσε τον Δεκέμβριο ότι θα τεθεί υπό εκκαθάριση μετά την πτώση των πωλήσεών της από την πανδημία, αν και η διαδικτυακή μάρκα μόδας Boohoo από τότε παρενέβη για να αγοράσει τη μάρκα και τον ιστότοπο της Debenhams για 55 εκατομμύρια λίρες (75 εκατομμύρια δολάρια). Τα 118 καταστήματα της Debenhams θα παραμείνουν κλειστά, αφήνοντας σε κίνδυνο 12.000 θέσεις εργασίας.
Καθώς οι παραδοσιακοί λιανοπωλητές ένδυσης αγωνίζονται, οι μάρκες ηλεκτρονικού εμπορίου όπως η ASOS έχουν αναπτυχθεί σημαντικά. Η ASOS τετραπλασίασε τα κέρδη της μέχρι τον Αύγουστο χάρη, εν μέρει, στην υψηλή ζήτηση για διαδικτυακές πωλήσεις αθλητικών ειδών, μακιγιάζ και προϊόντων περιποίησης δέρματος κατά τη διάρκεια των κυμάτων lockdown μετά από κυβερνητικές εντολές, οι οποίες ανάγκασαν τα καταστήματα να κλείσουν.