Πιο συγκεκριμένα, έντεκα πολιτείες των ΗΠΑ, από τις πενήντα, απαιτούν από τις αυτοκινητοβιομηχανίες να πουλήσουν ένα ορισμένο ποσοστό οχημάτων μηδενικών εκπομπών αερίων έως το 2025. Εάν δεν μπορούν, οι αυτοκινητοβιομηχανίες πρέπει να αγοράσουν ρυθμιστικές πιστώσεις από άλλη αυτοκινητοβιομηχανία που πληροί αυτές τις απαιτήσεις - όπως η Tesla, η οποία πουλάει αποκλειστικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα.
Είναι μια προσοδοφόρα επιχείρηση για την Tesla – αφού έχει συγκεντρώσει 3,3 δισεκατομμύρια δολάρια κατά τη διάρκεια των τελευταίων πέντε ετών, σχεδόν τα μισά από αυτά να είναι το 2020. Τα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε ρυθμιστικές πιστώσεις που έλαβε πέρυσι υπερέβαιναν τα καθαρά έσοδα της Tesla ύψους 721 εκατομμυρίων δολαρίων - που σημαίνει ότι η Tesla θα είχε αλλιώς σημειώσει καθαρή ζημία το 2020.
Τα ανώτερα στελέχη της Tesla παραδέχονται ότι η εταιρεία δεν μπορεί να βασιστεί σε αυτήν την πηγή μετρητών.
"Μακροπρόθεσμα, οι ρυθμιστικές πωλήσεις πιστώσεων δεν θα είναι ουσιαστικό μέρος της επιχείρησης και δεν σχεδιάζουμε την επιχείρηση γύρω από αυτό’’, δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Tesla Zachary Kirkhorn.
Η εταιρεία ανέφερε προσαρμοσμένο καθαρό εισόδημα για το 2020, εξαιρουμένων στοιχείων όπως αποζημίωση βάσει χρηματιστηρίου 1,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων, 2,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Το μικτό κέρδος της αυτοκινητοβιομηχανίας, το οποίο συγκρίνει τα συνολικά έσοδα από την αυτοκινητοβιομηχανία του με τα έξοδα που σχετίζονται άμεσα με την κατασκευή των αυτοκινήτων, ήταν 5,4 δισεκατομμύρια δολάρια, ακόμη και εξαιρουμένων των εσόδων από τις πωλήσεις των ρυθμιστικών πιστώσεων.
Ωστόσο, η συζήτηση μεταξύ σκεπτικιστών και πιστών της εταιρείας για το αν η Tesla είναι πραγματικά κερδοφόρα έχει γίνει «Ιερός Πόλεμος», σύμφωνα με τον Gene Munster, διευθύνοντα σύμβουλο της Loup Ventures και κορυφαίο αναλυτή τεχνολογίας.
"Συζητούν δύο διαφορετικά πράγματα. Δεν θα καταλήξουν ποτέ σε λύση", είπε. Ο Munster πιστεύει ότι οι κριτικοί επικεντρώνονται υπερβολικά στο πώς οι πιστώσεις εξακολουθούν να υπερβαίνουν τα καθαρά έσοδα. Υποστηρίζει ότι το περιθώριο μικτού κέρδους της αυτοκινητοβιομηχανίας, εξαιρουμένων των πωλήσεων ρυθμιστικών πιστώσεων, είναι το καλύτερο βαρόμετρο για την οικονομική επιτυχία της εταιρείας.
Η υψηλή απόδοση των μετοχών της Tesla, σημείωσε αύξηση 743% το 2020, την καθιστά μία από τις πιο πολύτιμες εταιρείες των ΗΠΑ στον κόσμο. Ωστόσο, τα 500.000 αυτοκίνητα που πούλησε το 2020 ήταν πολύ λίγα σε σχέση με τα πάνω από 70 εκατομμύρια οχήματα που εκτιμάται ότι έχουν πωληθεί παγκοσμίως.
Να σημειωθεί, μετοχές της Tesla αξίζουν περίπου όσο αυτές των 12 μεγαλύτερων αυτοκινητοβιομηχανιών που πωλούν πάνω από το 90% των αυτοκινήτων παγκοσμίως, μαζί.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr