Όπως μεταδίδει το Politico, την Πέμπτη το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάσισε ότι οι εφαρμογές διαμοιρασμού διαδρομών οι οποίες φέρνουν τους επιβάτες απευθείας σε επαφή με τους οδηγούς ταξί και δεν παρέχουν κάποιο ουσιώδες κομμάτι της υπηρεσίας μεταφοράς πρέπει να αντιμετωπίζονται ως διαδικτυακές πλατφόρμες.
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου συνιστά νίκη για τις εφαρμογές διαμοιρασμού διαδρομών, όπως η Uber, οι οποίες ως τώρα ρυθμίζονταν ως εταιρείες ταξί. Δημιουργεί ένα παράθυρο για να διεκδικήσουν μεγαλύτερη ελευθερία από τις ισχύουσες ρυθμίσεις στην Ε.Ε., αν αποδείξουν ότι είναι διαδικτυακές πλατφόρμες.
Η υπόθεση στην οποία βάσισαν την απόφαση τους οι δικαστές της Ε.Ε. αφορά ένσταση που κατέθεσε η ρουμανική Star Taxi για πρόστιμο 929 ευρώ που της επιβλήθηκε από ρουμανικό δικαστήριο το 2017. Η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι είναι πάροχος υπηρεσιών ίντερνετ και όχι εταιρεία ταξί. Η Star Taxi επιτρέπει στους πελάτες να επιλέγουν τους οδηγούς από μια λίστα και δεν καθορίζει το ύψος του κομίστρου όπως η Uber.
To Eυρωπαϊκό Δικαστήριο αποδέχτηκε το επιχείρημα της Star Taxi, λέγοντας ότι οι υπηρεσίες που παρέχει δεν είναι «εγγενές» κομμάτι της υπηρεσίας μεταφοράς.
Όπως τονίζει το Politico, η απόφαση θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζονται οι εφαρμογές διαμοιρασμού διαδρομών από τις ρυθμιστικές αρχές.
Σε υπόθεση του 2017, το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο αποφάνθηκε ότι η υπηρεσία Uber Pop της Uber λειτουργούσε ως μεταφορική εταιρεία, αναγκάζοντας την να συμμορφωθεί με τους εθνικούς νόμους για τις αντίστοιχες εταιρείες.
Αλλά με την απόφαση της Πέμπτης, οι εφαρμογές διαμοιρασμού διαδρομών θα μπορούσαν να ενταχθούν στην κατηγορία των διαδικτυακών εταιρειών, εφόσον πληρούν κάποια κριτήρια. Στην περίπτωση αυτή, θα υπάγονταν στο ρυθμιστικό πλαίσιο που ορίζει η οδηγία της Ε.Ε. για το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr