Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, για τα οποία δεν υπάρχει επίσημη επιβεβαίωση, οι Αυστριακές Αερογραμμές πρόκειται να λάβουν για τη διάσωσή τους 450 εκατομμύρια ευρώ από την Αυστριακή Δημοκρατία, εκ των οποίων 300 εκατομμύρια ευρώ ως εγγύηση δανείου και 150 εκατομμύρια ευρώ ως ίδια κεφάλαια, ενώ η μητρική Lufthansa θα συνεισφέρει άλλα 150 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο, όπως αναφέρεται, η Αυστρία δεν πρόκειται να συμμετάσχει ούτε στην AUA ούτε στη Lufthansa, της οποίας ο γενικός διευθυντής Κάρστεν Σπορ αναμένεται απόψε στη Βιέννη για την υπογραφή της συμφωνίας.
Οι αποψινές ανακοινώσεις από τον καγκελάριο και αρχηγό του Λαϊκού Κόμματος Σεμπάστιαν Κουρτς για τη διάσωση της AUA, θα γίνουν παρουσία του αντικαγκελάριου και αρχηγού των συγκυβερνώντων Πράσινων, όπως επίσης των υπουργών Οικονομικών Γκέρνοτ Μπλιούμελ, του υφυπουργού Μάρκους Μπρούνερ και της υπουργού Συγκοινωνιών Λεονόρε Γκεβέσλερ.
Σε δηλώσεις του πριν από μερικές ημέρες, ο καγκελάριος Σεμπάστιαν Κουρτς είχε αναφέρει πως οι συνομιλίες για τη διάσωση των Αυστριακών Αερογραμμών Austrian Airlines (AUA) -- που στην ουσία δεν είναι παρά μία θυγατρική εταιρεία της γερμανικής Lufthansa-- δεν θα διαρκέσουν πλέον και τόσο πολύ, τονίζοντας χαρακτηριστικά. ότι θα πρόκειται για "ημέρες ή εβδομάδες”.
«Είναι μία καλά δομημένη διαδικασία διαπραγμάτευσης με τη Lufthansa», ανέφερε ο καγκελάριος, σημειώνοντας ότι «η Αυστρία ενδιαφέρεται για τη συνέχιση λειτουργίας της AUA και του κόμβου του αεροδρομίου της Βιέννης και, ανάλογα με το αποτέλεσμα της διαπραγμάτευσης, στο τέλος θα υπάρξουν, ή όχι, χρήματα των Αυστριακών φορολογούμενων για τη διάσωση της εταιρείας».
Σε παλαιότερες δηλώσεις του, και στο πλαίσιο των συζητήσεων για μία ενδεχόμενη παροχή κρατικής βοήθειας από την αυστριακή κυβέρνηση στην AUA, εξαιτίας των επιπτώσεων του κορονοϊού, ο Σεμπάστιαν Κουρτς είχε θέσει προϋποθέσεις.
«Χωρίς να υπάρχει ένα όφελος για την Αυστρία, εκείνο που δεν θα υπάρξει, είναι μία χρηματοδοτική εισφορά για την Lufthansa, έναν γερμανικό επιχειρηματικό όμιλο», είχε διευκρινίσει ο Αυστριακός καγκελάριος, όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Ταυτόχρονα, ο ίδιος είχε επισημάνει ότι στόχος των διεξαγόμενων διαπραγματεύσεων είναι να διασφαλιστούν οι θέσεις εργασίας στην AUA --όσο αυτό είναι δυνατό-- όπως επίσης η θέση της Αυστρίας ως οικονομικός κόμβος, για την οποία, όπως είπε, «σημαντικά είναι τόσο το αεροδρόμιο της Βιέννης, όσο και η εταιρεί»α.
Στις συζητήσεις, που έχουν αρχίσει με την αυστριακή ομοσπονδιακή κυβέρνηση, οι Αυστριακές Αερογραμμές (AUA), οι οποίες σήμερα απασχολούν 7.000 υπαλλήλους, φέρεται να ζητούν κρατική βοήθεια ύψους 767 εκατομμυρίων ευρώ.
Από την πλευρά του, το μεγαλύτερο κόμμα της αυστριακής αντιπολίτευσης, το Σοσιαλδημοκρατικό, έχει ζητήσει επανειλημμένα μία κρατική συμμετοχή στην AUA επισημαίνοντας πως όταν μεγάλες εταιρείες λαμβάνουν κρατική βοήθεια πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ, τότε πρέπει το κράτος να συμμετέχει σε αυτές.
Σύμφωνα με τους Αυστριακούς Σοσιαλδημοκράτες, όταν ο καγκελάριος κάνει λόγο για διασφάλιση των θέσεων εργασίας και του οικονομικού κόμβου, τότε χρειάζονται πολλά περισσότερα από εγγυήσεις.
Και αυτό, καθώς, όπως υποστηρίζουν οι ίδιοι, οι διασώσεις τραπεζών το 2009 έδειξαν ότι οι φορολογούμενοι τίποτε δεν ωφελήθηκαν από τις πωλήσεις δισεκατομμυρίων μετά τη διάσωση, και αν τώρα οι φορολογούμενοι θα διασώσουν τις μεγάλες επιχειρήσεις, θα πρέπει οι ίδιοι να έχουν κάτι από τα κέρδη μετά την κρίση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr