Ειδικότερα, τα έσοδα ανά επιβατοχιλιόμετρο (RPK) υπέστησαν καθίζηση 14,1% τον Φεβρουάριο, όπως δείχνουν τα στοιχεία της ΙΑΤΑ. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη πτώση της αεροπορικής ζήτησης από την εποχή των τρομοκρατικών επιθέσεων της 11ης Σεπτεμβρίου 2001.
Η αεροπορική δυναμικότητα συρρικνώθηκε 8,7% και το ποσοστό επιβατικής πληρότητας κατά 4,8 ποσοστιαίες μονάδες, στο 75,9%, σύμφωνα με την ΙΑΤΑ.
Η διεθνής αεροπορική ζήτηση ήταν μειωμένη κατά 10,1%, από αύξηση 2,6% του Ιανουαρίου κα στα χειρότερα επίπεδα από την έξαρση της επιδημίας Οξέος Αναπνευστικού Συνδρόμου(SARS), το 2003.
Ανά περιοχή
Οι αεροπορικές Ασίας-Ειρηνικού είδαν την επιβατική ζήτηση να «βουλιάζει» κατά 41%, ενώ για τους αερομεταφορείς Βορείου Αμερικής το αντίστοιχο ποσοστό ήταν 2,8%, από αύξηση 2,9% του Ιανουαρίου.
Οι αεροπορικές Ευρώπης και Μέσης Ανατολής ο σαρωτικός αντίκτυπος του κορονοϊού δεν ήταν ακόμη αισθητός τον Φεβρουάριο, αν και επηρεάσθηκαν από τη μείωση της αεροπορικής ζήτησης από Ασία, με του αερομεταφορείς της Ευρώπης να σημειώνουν τις χειρότερες επιδόσεις της τελευταίας δεκαετίας, με την ΙΑΤΑ να προειδοποιεί ότι τα στοιχεία του Μαρτίου θα είναι πολύ χειρότερα.
Η ΙΑΤΑ εκτιμά, όπως αναφέρει το Reuters, ότι οι αερομεταφορείς θα εξαντλήσουν κατά 61 δισ. δολάρια τα αποθέματα ρευστότητας στο δεύτερο τρίμηνο, καθώς μόνο οι ζημίες από εισιτήρια που πωλήθηκαν αλλά στη συνέχεια ματαιώθηκαν οι πτήσεις λόγω των περιοριστικών μέτρων ανέρχονται στα 35 δισ. δολάρια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr