Σύμφωνα με το Business Insider, όταν ο κορονοϊός εξαπλώθηκε στην Κίνα στα τέλη Ιανουαρίου, η ζήτηση για ταξίδια προς την Ασία από τον υπόλοιπο κόσμο μειώθηκε ραγδαία. Ακόμη και πριν από τις απαγορεύσεις που υιοθετήθηκαν σε όλο τον πλανήτη, οι αεροπορικές εταιρείες ξεκίνησαν να μειώνουν δραστικά τις πτήσεις προς την Κίνα και άλλες ασιατικές χώρες.
Ωστόσο, με το πέρασμα των εβδομάδων έγινε εμφανές ότι οι πτήσεις προς την Ασία δεν ήταν οι μοναδικές, που παρουσίασαν χαμηλή ζήτηση. Από την στιγμή που ο ιός επεκτάθηκε στην Ευρώπη, και αργότερα στην Αμερική και την Αφρική, η ζήτηση «έπεσε» σε όλο τον πλανήτη.
Όπως αναφέρεται στο σχετικό δημοσίευμα του Business Insider, οι άνθρωποι άρχισαν να κάνουν δεύτερες σκέψεις για τα ταξίδια και προσπάθησαν να αποφύγουν οτιφήποτε περιλάμβανε αερομεταφορές, ώστε να αποφύγουν πιθανή επαφή με φορείς του κορονοϊού.
Χαρακτηριστικά, οι άνθρωποι καθυστέρησαν την αγορά εισιτηρίων για μελλοντικά ταξίδια λόγω της αβεβαιότητας γύρω από το ξέσπασμα της πανδημίας. Το μέγεθος της οικονομικής κατάρρευσης για τις αεροπορικές εταιρείες έγινε εμφανές όταν η βρετανική Flybe κήρυξε πτώχευση. Αν και η Flybe αντιμετώπιζε οικονομικές δυσκολίες και βρισκόταν ήδη στο χείλος του «γκρεμού», η πανδημία του κορονοϊού και η επακόλουθη μείωση στις κρατήσεις θέσεων ήταν το τελειωτικό χτύπημα.
Παράλληλα, όπως μεταδίδει το Business Insider, αν και ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ντόναλντ Τραμπ, υπέγραψε το νομοσχέδιο για την τόνωση της αμερικανικής οικονομίας, που περιλαμβάνει 58 δισ. δολάρια για την παροχή βοήθειας σε αεροπορικές εταιρείες, 29 δισ. για επιχορηγήσεις μισθοδοσίας για τους εργαζομένους και 29 δισ. σε μορφή δανείου για τις αεροπορικές, πολλές εταιρείες έχουν ήδη χρεοκοπήσει. Και είναι πιθανό ότι ακόμη περισσότερες αεροπορικές, τόσο στις ΗΠΑ όσο και στον υπόλοιπο κόσμο, θα αναγκαστούν να «παγώσουν» τις δραστηριότητές τους ή να κλείσουν, όπως έχει προειδοποιήσει ο γενικός διευθυντής της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (IATA), Alexandre de Juniac.
Παράλληλα, η συμβουλευτική εταιρεία CAPA είχε επισημάνει νωρίτερα τον Μάρτιο πως μέχρι τα τέλη Μαΐου «οι περισσότερες αεροπορικές εταιρείες θα χρεοκοπήσουν» χωρίς συντονισμένη κυβερνητική παρέμβαση.
Αυτές είναι οι κυριότερες αεροπορικές εταιρείες, που έχουν ήδη «καταρρεύσει»:
Flybe (Μεγάλη Βρετανία)
Την Πέμπτη 5 Μαρτίου, εκδόθηκε εντολή διαχείρισης για την βρετανική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία Flybe -μία πρακτική παρόμοια με την κήρυξη πτώχευσης-. Παρόλο που η Flybe βρισκόταν ήδη στα πρόθυρα της καταστροφής -παρά τη σημαντική επένδυση από μία κοινοπραξία υπό την ηγεσία της Virgin Atlantic το καλοκαίρι του 2019- η κρίση του κορονοϊού ήταν η χαριστική βολή. Η Flybe εξυπηρετούσε περίπου το 40% των εγχώριων πτήσεων στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Trans States Airlines (ΗΠΑ)
Η Trans States Airlines είναι μία τοπική αεροπορική εταιρεία, με έδρα το Μιζούρι, η οποία εξυπηρετεί δρομολόγια για την εταιρεία United Airlines. Η τοπική εταιρεία είχε ήδη σχεδιάσει να κλείσει μέχρι το τέλος του 2020, συγχωνεύοντας τις δραστηριότητές της με την ExpressJet Airlines -άλλη μία περιφερειακή θυγατρική της United.
Ωστόσο, λόγω των απρόβλεπτων επιπτώσεων του κορονοϊού, η Trans States Airlines θα διακόψει όλες της τις δραστηριότητες την 1η Απριλίου, όπως δήλωσε ο CEO της Trans States Holding σε υπόμνημά του προς τους υπαλλήλους της εταιρείας.
Compass Airlines (ΗΠΑ)
Η Compass Airlines, που ανήκει στην Trans States Airlines, αναμένεται να σταματήσει κι αυτή τις δραστηριότητές της τον Απρίλιο.
Η Compass είναι ένας άλλος περιφερειακός πάροχος, ο οποίος πραγματοποιεί πτήσεις για την American Airlines με το σήμα American Eagle. Με τη μείωση των εγχώριων μετακινήσεων έως και 80% μέχρι τον Μάιο, η ζήτηση των συμβαλλόμενων εταιρειών, όπως η Compass, εκμηδενίστηκε.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr