Αυτή η βοήθεια θα μπορούσε να λάβει τη μορφή "μιας άμεσης οικονομικής βοήθειας" στις εταιρίες που μεταφέρουν επιβάτες και εμπορεύματα ώστε να αντισταθμίσει τα μειωμένα έσοδα και τη ρευστότητα, αλλά εξίσου και με τη μορφή δανείων και εγγυήσεων από τις κυβερνήσεις και τις κεντρικές τράπεζες ή με μειώσεις φόρων και εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με την ανακοίνωση της IATA, που επικαλείται το ΑΠΕ-ΜΠΕ.
Στις 5 Μαρτίου, η IATA εκτίμησε ότι ο ιός θα κοστίσει στις αερομεταφορές έως 113 δισεκ. δολάρια σε απώλεια εσόδων το 2020, αλλά οι συνθήκες επιδεινώθηκαν αφού οι ΗΠΑ απαγόρευσαν την είσοδο στη χώρα των ταξιδιωτών από την Ευρώπη, άλλες χώρες επέβαλαν περιορισμούς για την είσοδο στο έδαφός τους ενώ έκλεισε η περιοχή Σένγκεν για τους μη Ευρωπαίους πολίτες.
Η IATA, που εκπροσωπεί 290 εταιρίες που αντιστοιχούν στο 82% της παγκόσμιας κίνησης, ζητά ιδιαίτερα από τις χώρες της Αφρικής και της Μέσης Ανατολής να παράσχουν βοήθεια στις εταιρίες τους, των οποίων οι δυσκολίες απειλούν "εκατομμύρια θέσεις εργασίας", άμεσα και έμμεσα.
"Η κρίση που πλήττει τον κλάδο είναι πολύ πιο σοβαρή και πιο εκτεταμένη από (τις επιθέσεις) της 11η Σεπτεμβρίου, την επιδημία του SARS (το 2002-2003) ή την παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση του 2008", προειδοποίησε ο γενικός διευθυντής της IATA Αλεξάντρ ντε Ζουνιάκ σε ανακοίνωση.
"Οι αεροπορικές εταιρίες μάχονται για την επιβίωσή τους. Πολλά δρομολόγια έχουν ανασταλεί στην Αφρική και τη Μέση Ανατολή και η ζήτηση έχει κάνει βουτιά έως 60% για τα υφιστάμενες συνδέσεις", τόνισε.
Διαβάστε επίσης:
- Το 41% της κεφαλαιοποίησης των αεροπορικών εταιρειών έχει κάνει «φτερά»
- ΙΑΤΑ: Απώλειες έως 113 δισ. δολάρια στις αερομεταφορές λόγω κορονοϊού
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr