Η απόφαση της Qatar Air σημαίνει πως η Airbus θα αναγκαστεί να προσπαθήσει να ξαναπουλήσει ή να αναδιανείμει τα αεροσκάφη 283 θέσεων, σε μια περίοδο κατά την οποία η ζήτηση για μεγάλα αεροπλάνα επιβραδύνεται. Θα μπορούσε να κοστίσει στην εταιρία 60 με 80 εκατ. δολάρια να ξηλώσει και να αντικαταστήσει το εσωτερικό των σκαφών, το οποίο σχεδιάστηκε για να ταιριάζει με το πολυτελές brand της αεροπορικής εταιρίας.
«Οι έξυπνοι παίκτες δεν πρόκειται να βιαστούν να κάνουν κινήσεις, γιατί άλλες ακυρώσεις ή χρονικές μεταθέσεις ενδέχεται να ακολουθήσουν», εκτίμησε βετεράνος ειδικός του κλάδου που επικαλείται το πρακτορείο.
Η ακύρωση έρχεται έπειτα από ανησυχίες λόγω καθυστερήσεων και προβλημάτων για την ποιότητα του εξοπλισμού της καμπίνας των A350, αλλά και σε μια περίοδο κατά την οποία το Κατάρ μπαίνει στο δεύτερο μήνα της κρίσης που έχει προκληθεί από το μποϊκοτάζ από τέσσερις γείτονές του, στο πλαίσιο των οποίων μεταξύ άλλων δεν επιτρέπεται στη χώρα να χρησιμοποιεί τον εναέριο χώρο τους.
Πάντως, ο διευθύνων σύμβουλος της Qatar Air, Akbar Al Baker, είχε ήδη δηλώσει ότι τυχόν καθυστερήσεις είναι ευθύνη της κατασκευάστριας. «Ζητάμε από την Airbus να αποστείλει (τα σκάφη) γρηγορότερα», επανέλαβε σε συνέντευξη Τύπου στο Δουβλίνο. «Η καθυστέρηση είναι από την πλευρά της Airbus».
Εκπρόσωπος της ευρωπαϊκής εταιρίας ανέφερε πως οι ακυρώσεις σχετίζονται με «γνωστά προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα». Ερωτηθείς για το τι θα γίνει με τα A350-900 που δεν απεστάλησαν, απάντησε πως «θα αναδιανεμηθούν».
Όπως αναφέρει το πρακτορείο, η Qatar Airways έχει τη φήμη της απαιτητικής εταιρίας, όταν αξιολογεί αεροσκάφη για ελαττώματα στην ποιότητα πριν την αποστολή. Ωστόσο, κάποιοι αναλυτές έχουν υποστηρίξει πως η πολιτική κρίση στην οποία έχει βρεθεί το Κατάρ ίσως προσφέρει στην αεροπορική εταιρία ένα κίνητρο παραπάνω για να επιβραδύνει τις αποστολές, σε συνδυασμό και με τον αντίκτυπο των σχετικά αδύναμων τιμών του πετρελαίου.
«Όλοι οι μεταφορείς του Κόλπου συνειδητοποιούν πως έχουν παραγγείλει πάρα πολλά αεροσκάφη φαρδιάς ατράκτου και δεν έχουν χώρο γι’ αυτά, ιδιαίτερα τώρα», εξήγησε αξιωματούχος της βιομηχανίας χρηματοδότησης αεροσκαφών.
Ο Al Baker, από τη μεριά του, αρνήθηκε την περασμένη εβδομάδα πως οι καυγάδες στον Κόλπο θα παρέμβουν στην ανάπτυξη της Qatar Airways ή στις αποστολές των αεροσκαφών.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr