Ποσό, το οποίο είναι σαφώς μεγαλύτερο από τις αρχικές προβλέψεις. Tα αεροσκάφη της εταιρείας θα συνεχίσουν να πετούν, αλλά στο μεταξύ θα πρέπει να υπάρξει οριστική λύση.
«Κύριος στόχος μας είναι να βρεθεί ένας νέος αγοραστής για όλη την εταιρία, με σοβαρή προοπτική ανάκαμψης», δηλώνει ο υπουργός Οικονομικής Ανάπτυξης Κάρλο Καλέντα. Προσθέτει δε ότι πρέπει να γίνουν ιδιαίτερα προσεκτικές κινήσεις, διότι «η όλη αυτή ιστορία, συνολικά, έχει κοστίσει στους Ιταλούς οκτώ δισεκατομμύρια ευρώ». Όπως διαρρέει, πάντως, είναι πολύ πιθανόν να αναζητηθεί ξένος αγοραστής, διότι οι ιταλοί επενδυτές δημιούργησαν μόνο προβλήματα. Κάτι που σημαίνει ότι πρόκειται να δοθεί προτεραιότητα σε τυχόν προσφορές από μέρους ευρωπαϊκών αεροπορικών εταιρειών.
Αγωνία για τους εργαζόμενους
Οι 11.000 εργαζόμενοι του ιταλικού αερομεταφορέα παρακολουθούν τις εξελίξεις και ελπίζουν να μπορέσουν να κρατήσουν την δουλειά τους. Πριν δέκα ημέρες απέρριψαν το σχέδιο αναδιάρθρωσης που πρότεινε η εργοδοσία, με τη λογική ότι δεν μπορεί να ζητούνται θυσίες μόνον από το προσωπικό και να συγχωρούνται διαρκώς τα λάθη των μάνατζερ.
«Μέσα στις επόμενες δυο εβδομάδες θα παρουσιάσουμε ένα νέο σχέδιο διάσωσης και ανάπτυξης για την Alitalia», υπόσχεται στο μεταξύ ο πρώην πρωθυπουργός Ματέο Ρέντσι. Ο νεοεκλεγείς αρχηγός της κεντροαριστεράς είναι βέβαιος ότι η εταιρεία δεν κινδυνεύει να χρεοκοπήσει και -όπως γράφει ο Τύπος- επιθυμεί να συμφωνηθεί και παρουσία του ιταλικού δημοσίου, άμεσα ή έμμεσα, στο μετοχικό κεφάλαιο της εταιρείας.
Οι αναλυτές βέβαια υπενθυμίζουν ότι πριν τρία χρόνια, ο Ρέντσι δήλωνε πως «η Ιταλία και η Alitalia απογειώνονται δυναμικά μαζί». Ο ίδιος, όμως, παραιτήθηκε από την πρωθυπουργία και η Alitalia στο μεταξύ βυθίστηκε στα χρέη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr