Οι εργαζόμενοι θεώρησαν πως δεν πρέπει να είναι οι μόνοι που θα κάνουν θυσίες, και ότι πρέπει να συμβάλουν και οι πιστωτές της εταιρίας. Το μέλλον, όμως, είναι πολύ αβέβαιο.
Η κυβέρνηση της χώρας έχει τονίσει πολλάκις πως δεν υπάρχουν άλλες εναλλακτικές. Η εταιρεία πρέπει να τεθεί σε καθεστώς έκτακτης διαχείρισης με στόχο την οριστική διακοπή της λειτουργίας της, ενώ υπολογίζεται ότι το ταμείο ανεργίας για τους εργαζόμενους θα κοστίσει στο ιταλικό κράτος περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Η μόνη λύση είναι να βρεθεί την τελευταία στιγμή ένας επενδυτής που να θελήσει να αγοράσει την Alitalia ή να δοθεί έκτακτη κρατική βοήθεια. Στην περίπτωση αυτή, όμως, μπορεί να υπάρξουν αντιρρήσεις από τις Βρυξέλλες, σε ότι αφορά τυχόν κρατική βοήθεια.
Τα συνδικάτα, βέβαια πιέζουν ώστε να γίνει κάθε δυνατή προσπάθεια. Ακόμη και οι τρεις μεγάλες συνδικαλιστικές οργανώσεις, οι οποίες είχαν ταχθεί υπέρ της συμφωνίας, ζητούν τώρα να μην επιλεγεί η οδός της ουσιαστικής διάλυσης της εταιρίας.
Στα αρχικά σχέδια περιλαμβανόταν βέβαια και η δυνατότητα να πουληθεί ο ιταλικός αερομεταφορέας στη γερμανική Lufthansa, αλλά μετά από οικονομική εξυγίανση και αύξηση της παραγωγικότητας, μια διαδικασία που θα έπρεπε να διαρκέσει τουλάχιστον τρία χρόνια.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr