Η χώρα εξήγαγε πάνω από 1 εκατομμύριο βαρέλια/ημέρα ντίζελ φέτος, αποτελώντας τη μεγαλύτερη εξαγωγέα μέσω της θαλάσσιας οδού, σύμφωνα με στοιχεία της Vortexa.
«Tα πάντα θα εξαρτηθούν από τη διάρκεια», τόνισε το στέλεχος της FGE, Γιουτζίν Λιντέλ, προσθέτοντας πως «τα διυλιστήρια της Ρωσίας θα μπορούσαν να αντέξουν για ένα έτος πριν αναγκαστούν να κλείσουν και πάλι λόγω ανησυχιών όσον αφορά τα αποθέματα», σύμφωνα με το πρακτορείο Bloomberg.
Η Ρωσία ανακοίνωσε πως η προσωρινή απαγόρευση οφείλεται στην ανάγκη μείωσης των αυξανόμενων, εγχώριων τιμών της βενζίνης αλλά η απορρόφηση όλων αυτών των βαρελιών εγχώρια θα αποδειχθεί πολύ δύσκολη. Μέρος αυτών μπορούν να αποθηκευτούν, ενώ ορισμένα διυλιστήρια ενδέχεται να υποστούν συντήρηση.
«Αν και η απαγόρευση δεν έχει κάποια ημερομηνία λήξης, δεν πιστεύουμε πως θα είναι μεγάλης διάρκειας», σημείωσε ο αναλυτής της Energy Aspects, Κόεν Βέσσελς.
Αν και η απότομη απώλεια έχει ωθήσει τις τιμές υψηλότερα, η αύξηση αυτή δεν είναι πολύ μεγάλη εάν κανείς αναλογιστεί το μέγεθος της κίνησης αυτής, αναδεικνύοντας τον σκεπτικισμό των αναλυτών όσον αφορά τις πραγματικές επιπτώσεις της.
Πιέσεις στην παγκόσμια προσφορά ντίζελ
Η παγκόσμια προσφορά ντίζελ δεχόταν ήδη σημαντικές πιέσεις πριν από την πρόσφατη ανακοίνωση της Ρωσίας. Οι αποδόσεις των διυλιστηρίων έχουν περιοριστεί λόγω της μείωσης παραγωγής πετρελαίου του ΟΠΕΚ+ αλλά και της αυξημένης ζήτησης για ευρύτερη γκάμα διυλισμένων προϊόντων όπως κηροζίνη και αεροπορικά καύσιμα.
Πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, οι εξαγωγές ντίζελ μέσω της θαλάσσιας οδού από τη Ρωσία περιορίζονταν κυρίως σε ευρωπαϊκές χώρες.
Ωστόσο, η επιβολή των κυρώσεων έχει αλλάξει τις εμπορικές ροές, με τις εξαγωγές προς την Τουρκία, την Βραζιλία, την Σαουδική Αραβία και την Τυνησία να αυξάνονται.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr