Πιο συγκεκριμένα, οι εισαγωγές ρωσικού υγροποιημένου ρωσικού αερίου, παρουσίασαν αύξηση άνω του 40% μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, συγκριτικά με την αύξηση που είχαν καταγράψει το 2021.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, το ρωσικό LNG αποτελούσε το 16% των ευρωπαϊκών εισαγωγών μέσω θαλάσσης το προαναφερθέν διάστημα.
«Μια μέρα, ο Πούτιν θα μπορούσε να ξυπνήσει και να πει "θα σταματήσουμε να στέλνουμε LNG στην Ευρώπη", αναγκάζοντας την περιοχή να αγοράσει από μια ακόμη πιο ακριβή αγορά spot», προειδοποίησε η Αν-Σοφί Κορμπό, παγκόσμια ερευνήτρια στο Πανεπιστήμιο της Κολάμπια.
Η Ρωσία θα μπορούσε επίσης να εξάγει τα φορτία της σε χώρες που «διψούν» για LNG, όπως το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν, σε φθηνές τιμές για να «αποκτήσει πολιτικά οφέλη» και «να ασκήσει πίεση στους Ευρωπαίους», πρόσθεσε η ίδια. «Είναι πολύ σημαντικό να μην ξεχνάμε ότι πολλές χώρες υποφέρουν, επειδή δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά το LNG» έσπευσε να συμπληρώσει.
Οι ροές φυσικού αερίου μέσω του αγωγού Yamal, που διέρχεται από την Πολωνία, έχουν σταματήσει από τον Μάιο ενώ η Ρωσία διέκοψε τις ροές μέσω της γραμμής Nord Stream 1 προς τη Γερμανία το καλοκαίρι. Ο αγωγός αργότερα υπέστη βλάβες, κάτι που ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες ισχυρίστηκαν ότι ήταν σκόπιμη πράξη δολιοφθοράς.
Για να καλύψει το κενό, η Ευρώπη, στράφηκε στη διεθνή αγορά LNG και για το διάστημα μεταξύ Ιανουαρίου και Οκτωβρίου, σύμφωνα με στοιχεία της Refinitiv, αύξησε τις εισαγωγές της κατά σχεδόν 70% σε ετήσια βάση.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr