Ειδικότερα, βάσει της πρόβλεψης της εταιρείας συμβούλων Wood Mackenzie Ltd, τα αποθέματα πρόκειται να αυξηθούν τον Δεκέμβριο και τον Ιανουάριο, ενώ τον Μάρτιο αναμένεται να είναι τα χαμηλότερα που έχουν καταγραφεί από το 2011.
Μάλιστα, σύμφωνα με το Bloomberg, με την Ευρωπαϊκή Ένωση να ετοιμάζεται να διακόψει τις παραδόσεις ρωσικών καυσίμων μέσω θαλάσσης στις αρχές Φεβρουαρίου, η ήδη στενή κατάσταση σε επίπεδο εφοδιασμού της ηπείρου κινδυνεύει να επιδεινωθεί.
Μεταξύ άλλων, η εταιρεία προβλέπει ότι η ημερήσια επεξεργασία αργού στη βορειοδυτική Ευρώπη θα αυξηθεί κατά 420.000 βαρέλια αυτόν τον μήνα, φτάνοντας τα 6,14 εκατομμύρια.
Όμως καθώς η Ρωσία εξακολουθεί να είναι μακράν ο μεγαλύτερος εξωτερικός προμηθευτής καυσίμων τύπου ντίζελ μέσω πλοίων, η απότομη πτώση των αποθεμάτων στο τέλος του χειμώνα είναι αναμενόμενη.
Πού βρίσκεται το πρόβλημα
Μέρος του προβλήματος διαθεσιμότητας ντίζελ στην Ευρώπη έγκειται στη δομή των αγορών μελλοντικής εκπλήρωσης. Η καμπύλη ICE gasoil είναι προς τα πίσω, κάτι που σημαίνει ότι οι άμεσες προμήθειες είναι πιο ακριβές από το ίδιο καύσιμο που παραδίδεται σε μεταγενέστερη ημερομηνία.
Αυτό αποθαρρύνει τη συσσώρευση αποθεμάτων, καθώς οι έμποροι πιθανότατα μπορούν να πουλήσουν σήμερα σε καλύτερη τιμή από ό,τι μπορούν να κλειδώσουν για το μέλλον. Αυτή η δομή έχει αποδυναμωθεί τις τελευταίες ημέρες, αλλά παραμένει ισχυρή για τα ιστορικά δεδομένα.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr