Πιο συγκεκριμένα, όπως αναφέρει ο Νιλς Ράσμουσεν επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής της BIMCO, «μέχρι τις αρχές Φεβρουαρίου 2023, η ΕΕ θα πρέπει να έχει βρει νέους προμηθευτές για σχεδόν το 35% του όγκου εισαγωγών καθαρών πετρελαιοειδών, καθώς τίθενται σε ισχύ οι κυρώσεις κατά του ρωσικού πετρελαίου. Η Ρωσία, από την άλλη πλευρά, πρέπει να προσπαθήσει να βρει νέους αγοραστές για περίπου το 60% των εξαγωγών της».
Αύξηση στις μηνιαίες εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου από τη Ρωσία
Σύμφωνα με τα στοιχεία, παρά τις κυρώσεις, οι μέσες μηνιαίες εισαγωγές προϊόντων πετρελαίου της Ε.Ε. από τη Ρωσία έχουν παρουσιάσει αύξηση 10,3% σε σχέση με πέρυσι και έχουν ανέλθει από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα σε 3,5 εκατομμύρια τόνους.
Κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου και του Οκτωβρίου, ο μέσος μηνιαίος όγκος εισαγωγών από τη Ρωσία προς την ΕΕ μειώθηκε σε 3 εκατομμύρια τόνους, ωστόσο ο συνολικός όγκος εισαγωγών της ΕΕ αυξήθηκε σε 11 και 11,8 εκατομμύρια τόνους τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο αντίστοιχα.
«Η αύξηση των εισαγωγών προϊόντων καθαρού πετρελαίου από την Ασία στην ΕΕ έχει υπερκαλύψει τις χαμένες ποσότητες από τη Ρωσία. Οι όγκοι από την Ασία προς την ΕΕ έχουν αυξηθεί από τον Ιούλιο και τον Οκτώβριο έφθασαν τους 4,4 εκατομμύρια τόνους, από τον πρόσφατο μηνιαίο μέσο όρο των 2,1 εκατομμυρίων τόνων. Ως εκ τούτου, η Ασία είναι ο κύριος προμηθευτής των εισαγωγών καθαρών προϊόντων πετρελαίου της ΕΕ από τον Σεπτέμβριο, ξεπερνώντας τη Ρωσία», τονίζει ο Ράσμουσεν.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr