Για το 2016 προβλέπουν ότι η χρονιά θα κλείσει με αύξηση του όγκου των φορτίων κατά 1,3% και αύξηση της μεταφορικής ικανότητας κατά 2,3%.
Ειδικότερα όσον αφορά τους όγκους των φορτίων για το 2017 βλέπουν αύξηση στα σιδηρομεταλλεύματα κατά 4% , σχεδόν αμετάβλητο τον άνθρακα αλλά αύξηση 4% στα σιτηρά.
Όσον αφορά άλλες κατηγορίες φορτίων εκτιμάται άνοδος 4% στους βωξίτες, 3% στη ζάχαρη και 2% στο ρύζι.
O ρυθμός αποσύρσεων προβλέπεται για μία ακόμη χρονιά να είναι ως η καταλυτική παράμετρος στην οποία θα πρέπει να δοθεί προσοχή αφού αυτή είναι που θα διαμορφώσει τη σχέση προσφοράς και ζήτησης.
Το 2016 ο ρυθμός αποσύρσεων εντάθηκε καθώς αποσύρθηκαν 75 capes, 109 panamax, 88 handymax και 113 handysize, ενώ οι νέες παραδόσεις του 2016 απλά εξισορροπούν το κενό στη ζήτηση που θα δημιουργήσει η αύξηση του όγκου εμπορευμάτων το 2017.
Ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη πως για το 2017 είναι προγραμματισμένα να πέσουν στην αγορά 687 φορτηγά πλοία συνολικού τονάζ 55.5 εκ. τόνων. Η επίδραση τους όμως θα εξαρτηθεί από τον ρυθμό αποσύρσεων, ενώ είναι σύνηθες φαινόμενο και η μετατόπιση των ημερομηνιών παράδοσης.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr