Το Ιράν δυσκολεύεται να αυξήσει τις εξαγωγές πετρελαίου του όχι επειδή αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα διύλισης και επεξεργασίας «μαύρου χρυσού», αλλά επειδή πολλά δεξαμενόπλοια που διαθέτει χρησιμοποιούνται ως πλωτές δεξαμενές, άλλα κρίνονται μη αξιόπλοα, ενώ ξένοι πλοιοκτήτες εμφανίζονται απρόθυμοι να μεταφέρουν ιρανικό πετρέλαιο.
Αυτό αναφέρει ο ιστότοπος επιχειρηματικών ειδήσεων Business Insider, σύμφωνα με τον οποίο οι διεθνείς κυρώσεις που είχαν επιβληθεί κατά του Ιράν το 2011 και το 2012 του αποστέρησαν το ένα τρίτο των εξαγωγών του σε «μαύρο χρυσό» και το ανάγκασαν να εξαρτάται απόλυτα από Aσιάτες αγοραστές.
Μετά την πρόσφατη άρση των κυρώσεων, το Ιράν έχει ανακοινώσει ότι θα αυξήσει την παραγωγή του τουλάχιστον μέχρι το επίπεδο πριν τις κυρώσεις.
Όμως, από τα 55-60 δεξαμενόπλοια που διαθέτει το Ιράν, περίπου τα μισά είναι δεσμευμένα ως πλωτές αποθήκες πετρελαίου, ενώ 20 δεξαμενόπλοια χρειάζονται επισκευές και αναβαθμίσεις για να κριθούν αξιόπλοα με βάση τα διεθνή πρότυπα.
Από τα υπόλοιπα, 11 ιρανικά δεξαμενόπλοια χρησιμοποιούνται για την μεταφορά πετρελαίου προς ασιατικούς προορισμούς, γεγονός που σημαίνει ότι το Ιράν χρειάζεται επειγόντως επιπλέον δεξαμενόπλοια για την μεταφορά πετρελαίου προς την Ευρώπη και άλλους προορισμούς.
Ξένοι πλοιοκτήτες και διαχειριστές δεξαμενόπλοιων εμφανίζονται απρόθυμοι να μεταφέρουν ιρανικό πετρέλαιο κυρίως επειδή κάποιες κυρώσεις των ΗΠΑ προς το Ιράν τελούν ακόμα εν ισχύ, που μεταξύ άλλων απαγορεύουν συναλλαγές σε δολάρια ΗΠΑ με το Ιράν ή την εμπλοκή αμερικανικών εταιρειών, περιλαμβανομένων των τραπεζών.
Μόλις οκτώ ξένα δεξαμενόπλοια έχουν μεταφέρει ιρανικό πετρέλαιο προς την Ευρώπη - περίπου 8 εκατ. βαρέλια - μετά την άρση των διεθνών κυρώσεων τον Ιανουάριο του 2016.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr