Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Αναλυτικότερα, ο δείκτης αυξήθηκε στις μείον 22,6 μονάδες, από μείον 23,8 μονάδες τον Φεβρουάριο. Οι επιχειρηματικές προσδοκίες των λιανοπωλητών για τους επόμενους μήνες έχουν βελτιωθεί ελαφρώς, αλλά παρόλα αυτά παραμένουν κατά κύριο λόγο απαισιόδοξες. Αξιολογούν την τρέχουσα κατάστασή τους ως σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητη.
«Για το 2025 αναμένεται μόνο μικρή αύξηση των προσαρμοσμένων στις τιμές καταναλωτικών δαπανών», σχολιάζει ο εμπειρογνώμονας του ifo Patrick Höppner. «Συνεπώς, το περιβάλλον παραμένει δύσκολο για πολλούς λιανοπωλητές, παρά το ελαφρώς βελτιωμένο επιχειρηματικό κλίμα από την αρχή του έτους».
Το επιχειρηματικό κλίμα στους τομείς λιανικής πώλησης ειδών ένδυσης, ποδηλάτων και αυτοκινήτων επιδεινώθηκε τον Μάρτιο. Αντίθετα, η κατάσταση βελτιώθηκε κάπως για τα καταστήματα επίπλων και ειδών επίπλωσης. «Το κλίμα μεταξύ των λιανοπωλητών τροφίμων βελτιώθηκε ιδιαίτερα ενόψει του Πάσχα. Οι πασχαλινές επιχειρήσεις παίζουν παραδοσιακά σημαντικότερο ρόλο γι' αυτούς απ' ό,τι για άλλους λιανοπωλητές», υπογραμμίζει ο Höppner.
Συνολικά, οι λιανοπωλητές αύξησαν τις τιμές ελαφρώς λιγότερο συχνά τον Μάρτιο από ό,τι τον προηγούμενο μήνα. Έγιναν επίσης κάπως πιο επιφυλακτικοί στα σχέδιά τους να αυξήσουν τις τιμές. Η απασχόληση στον τομέα του λιανικού εμπορίου στο σύνολό του αναμένεται να συνεχίσει να μειώνεται παρά να αυξάνεται.