Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, είχε ενημερώσει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο από τις 27 Νοεμβρίου, όταν παρουσίαζε το νέο Κολλέγιο των Επιτρόπων, ότι θα ξεκινούσε Στρατηγικό Διάλογο με την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, τους κοινωνικούς εταίρους και άλλους βασικούς ενδιαφερόμενους φορείς. Τότε, είχε αναφέρει ότι η πρωτοβουλία αυτή «αναδεικνύει τη δέσμευση της (Ευρωπαϊκής) Επιτροπής να διασφαλίσει το μέλλον ενός τομέα ζωτικής σημασίας για την ευρωπαϊκή ευημερία, προωθώντας παράλληλα τους στόχους της για το κλίμα, καθώς και τους ευρύτερους κοινωνικούς της στόχους».
Σύμφωνα με την ανακοίνωση, «η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αναγνωρίζει την επείγουσα ανάγκη για δράση, προκειμένου να προστατευθεί η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και να εξασφαλιστεί το μέλλον της εντός της ΕΕ» και, υπό την ηγεσία της προέδρου φον ντερ Λάιεν, ξεκινάει τον Στρατηγικό Διάλογο, ο οποίος «αποσκοπεί στη συνεργασία παραγόντων του κλάδου, κοινωνικών εταίρων και ενδιαφερόμενων μερών, ώστε από κοινού να κατανοήσουν τις προκλήσεις, να αναπτύξουν λύσεις και να αναλάβουν συγκεκριμένη δράση».
Ο Στρατηγικός Διάλογος θα προεδρεύεται από την πρόεδρο φον ντερ Λάιεν και θα διαρθρώνεται σε τακτικές συνεδριάσεις στις οποίες θα συμμετέχουν εκπρόσωποι του κλάδου (κατασκευαστές, προμηθευτές), κοινωνικοί εταίροι, Επίτροποι και άλλα ενδιαφερόμενα μέρη, μεταξύ άλλων και από την κοινωνία των πολιτών.
Στη συνέχεια, θεματικές ομάδες εργασίας θα υποβάλουν λεπτομερείς προτάσεις και θα διεξαχθούν ευρύτερες διαβουλεύσεις με άλλα ενδιαφερόμενα μέρη σε ολόκληρο τον κλάδο, καθώς και με άλλα τμήματα της αλυσίδας αξίας της αυτοκινητοβιομηχανίας. Το Συμβούλιο (της ΕΕ) και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα συμμετέχουν στενά καθ’ όλη τη διάρκεια της διαδικασίας.
Βασικά σημεία συζήτησης θα είναι η καινοτομία, η καθαρή μετάβαση και η απανθρακοποίηση, η ανταγωνιστικότητα και η ανθεκτικότητα, οι εμπορικές σχέσεις και οι διεθνείς ισότιμοι όροι ανταγωνισμού, καθώς και ο κανονιστικός εξορθολογισμός και η βελτιστοποίηση των διαδικασιών.
Η αυτοκινητοβιομηχανία ακρογωνιαίος λίθος της ευρωπαϊκής οικονομίας
Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο της ευρωπαϊκής οικονομίας, καθώς απασχολεί πάνω από 13 εκατομμύρια ανθρώπους και συνεισφέρει περίπου το 7% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Ωστόσο, όπως τονίζει: «αυτός ο κρίσιμος κλάδος βρίσκεται σε μια περίοδο έντονου μετασχηματισμού, λόγω της ψηφιοποίησης, της απανθρακοποίησης, του αυξημένου ανταγωνισμού και ενός μεταβαλλόμενου γεωπολιτικού τοπίου». Τονίζεται, επίσης, ότι «οι παράγοντες αυτοί θέτουν σε δοκιμασία τα εδραιωμένα πλεονεκτήματα των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών» και «για να διασφαλιστεί η μελλοντική ανταγωνιστικότητα του κλάδου, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δρομολογεί τον Στρατηγικό Διάλογο».