Ακολουθήστε το reporter.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr
Η γνωμοδότηση περιλαμβάνει πολλές βασικές συστάσεις για τα κράτη μέλη, όπως η ύπαρξη σαφών διαδικαστικών κανόνων που ισχύουν για τις πειθαρχικές διαδικασίες κατά δικαστών, η διασφάλιση ότι το όργανο που είναι υπεύθυνο για την έναρξη πειθαρχικής διαδικασίας και έρευνας δεν είναι το ίδιο όργανο που αποφασίζει πειθαρχικό ζήτημα και ότι όλα αυτά τα όργανα είναι ανεξάρτητα από την εκτελεστική και νομοθετική εξουσία και εγγυώνται τα δικαιώματα των δικαστών να συμμετέχουν στην πειθαρχική διαδικασία καθώς και να ασκήσουν έφεση κατά αποφάσεις που λαμβάνονται.
Η γνώμη βασίζεται σε αναθεώρηση του νομικού πλαισίου και της πρακτικής στα κράτη μέλη.
Υπογραμμίζει ειδικότερα τα εξής:
- Η πειθαρχική ευθύνη των δικαστών είναι σημαντική για τη διασφάλιση της ορθής απονομής της δικαιοσύνης σύμφωνα με το κράτος δικαίου και είναι απαραίτητη για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης στο δικαστικό σώμα.
- Οι δικαστές που αντιμετωπίζουν πειθαρχική δίωξη πρέπει να έχουν το δικαίωμα πρόσβασης σε ανεξάρτητο δικαστήριο ή αρχή που έχει συσταθεί με νόμο σύμφωνα με το άρθρο 6 της Ευρωπαϊκής Σύμβασης για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα.
- Οι αποφάσεις των δικαστών, συμπεριλαμβανομένης της ερμηνείας του νόμου, της αξιολόγησης των γεγονότων ή της στάθμισης των αποδεικτικών στοιχείων, δεν πρέπει να συνεπάγονται πειθαρχική ευθύνη, εκτός από περιπτώσεις δόλου, εκούσιας παράλειψης ή σοβαρού παραπτώματος.
- Οι πειθαρχικές κυρώσεις πρέπει να είναι σαφώς καθορισμένες, εύκολα προσβάσιμες και να απαριθμούνται σε εξαντλητικό κατάλογο. Κάθε πειθαρχική κύρωση που επιβάλλεται σε δικαστή πρέπει να είναι ανάλογη. Η απόλυση δικαστή πρέπει να διατάσσεται μόνο ως έσχατη λύση σε εξαιρετικά σοβαρές περιπτώσεις.
- Ο έλεγχος δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως υποκατάστατο των πειθαρχικών μέτρων.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο