«Τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί», δήλωσε σε συνέντευξή του, που δημοσιεύτηκε την Δευτέρα (14/10) στη γαλλική εφημερίδα Les Échos. Εάν οι Κινέζοι επιτύχουν μερίδιο αγοράς 10% στην Ευρώπη, αυτό θα σήμαινε όγκο 1,5 εκατομμυρίου αυτοκινήτων. «Αυτό αντιστοιχεί σε επτά εργοστάσια. Οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα πρέπει τότε είτε να τα κλείσουν είτε να τα παραδώσουν στους Κινέζους».
Όσον αφορά τους νέους δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα που σχεδιάζει να εφαρμόσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, ο CEO της Stellantis δήλωσε ότι η Κίνα θα παρακάμψει αυτά τα εμπόδια επενδύοντας στην κατασκευή εργοστασίων στην Ευρώπη. «Αν συμβεί αυτό θα χρειαστεί να κλείσουν εργοστάσια προκειμένου να μειωθεί η αυξημένη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα».
Η υπόθεση ότι οι Κινέζοι κατασκευαστές θα μπορούσαν να μεταφέρουν την παραγωγή τους στην Ευρώπη δεν είναι τραβηγμένη, εκτιμάνε αναλυτές. Σύμφωνα με το Reuters η κινεζική κρατική αυτοκινητοβιομηχανία GAC εξετάζει την κατασκευή ηλεκτρονικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, για να αποφύγει πιθανούς δασμούς. Η GAC είναι μία από τις μεγαλύτερες κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και στοχεύει να πουλήσει 500.000 οχήματα στο εξωτερικό μέχρι το 2030. Ο κατασκευαστής δεν πωλεί ακόμη ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr