Η μεγαλύτερη ασφαλιστική αγορά στον κόσμο υπογραμμίζει πως, δεδομένου ότι πάνω από το 80% των παγκόσμιων εισαγωγών και εξαγωγών –περίπου 11 δισεκατομμύρια τόνοι αγαθών– διακινείται διά θαλάσσης, το κλείσιμο μεγάλων εμπορικών οδών εξαιτίας πιθανής γεωπολιτικής σύγκρουσης θα ήταν μια από τις μεγαλύτερες απειλές για την παγκόσμια οικονομία.
Οι οικονομικές επιπτώσεις αυτού του (υποθετικού) σεναρίου απορρέουν κυρίως από σοβαρές ζημιές σε υποδομές στην περιοχή των συγκρούσεων και από την ανάγκη επανευθυγράμμισης των παγκόσμιων εμπορικών δικτύων λόγω της επιβολής κυρώσεων και των επιπτώσεων από την παραβίαση ναυτιλιακών γραμμών, εξηγεί ο Guardian.
Ο αντίκτυπος στις επιχειρήσεις εξαρτάται από την περιοχή στην οποία βρίσκονται και, ειδικότερα, από παράγοντες όπως η εμπλοκή στη σύγκρουση, η εξάρτηση από το διεθνές εμπόριο και τα αγαθά που θα μπορούσαν να καθυστερήσουν ή να χαθούν λόγω διαταραχών στην εφοδιαστική αλυσίδα.
Η Ευρώπη, για παράδειγμα, η οποία εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από άλλες μεγάλες οικονομίες για προμήθειες όπως ημιαγωγοί για την κατασκευή αυτοκινήτων και ηλεκτρονικών ειδών, θα μπορούσε να χάσει έως και 3,4 τρισ. δολάρια, σημειώνει η Lloyd's.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr