«Θέλουμε να αποφύγουμε πάση θυσία μια εμπορική διαμάχη με αλλεπάλληλους δασμούς που θα πλήξουν τελικά και στις πλευρές», δήλωσε ο Χάμπεκ, μετά τη συνάντηση που είχε με τον Κινέζο ομόλογό του Ουάνγκ Ουεντάο.
«Επομένως η θέση μου είναι ξεκάθαρη: χρειαζόμαστε πολιτική λύση», πρόσθεσε ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας, σύμφωνα με μετάδοση του Reuters.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση επισημαίνει ότι οι δασμοί είναι απαραίτητοι προκειμένου να αντισταθμιστούν τα φθηνά δάνεια, η γη, οι πρώτες ύλες και οι άλλες επιδοτήσεις που λαμβάνουν από το κράτος οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες και να ισχύουν ίσοι όροι ανταγωνισμού, και όχι να κλείσουν οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας.
«Είναι σημαντικό να επισημάνω ότι η Γερμανία δεν πτοείται από τον ανταγωνισμό με την Κίνα. Αντίθετα, ασπαζόμαστε τον ανταγωνισμό - αλλά πρέπει οι όροι να είναι δίκαιοι», τόνισε ο Χάμπεκ.
Οι προσωρινοί δασμοί έως και 37,6% που έχει υποβάλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά οχήματα που εισάγονται από την Κίνα δεν απαιτούσαν την υποστήριξη των κρατών μελών της ΕΕ, ωστόσο η οριστική απόφαση για την επιβολή δασμών θα μπορούσε να μπλοκαριστεί εάν η πλειοψηφία των μελών της Ένωσης αντιτίθεται σε αυτούς.
Η τελική ψηφοφορία στην ΕΕ για τους δασμούς αναμένεται να πραγματοποιηθεί την επόμενη εβδομάδα, όπου η Επιτροπή ενδέχεται να προτείνει την επιβολή μόνιμων δασμών, οι οποίοι συνήθως ισχύουν για πέντε χρόνια.
Η Γερμανία απείχε από την πρώτη, συμβουλευτική ψηφοφορία, γεγονός που ουσιαστικά σηματοδότησε τη στήριξή της στην Επιτροπή ενόσω βρίσκονταν σε εξέλιξη οι διαπραγματεύσεις με το Πεκίνο.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr