Βασική αρχή του κολλεγίου είναι η ενίσχυση της ασφάλειας και της δημοκρατίας, είπε η κυρία φον ντερ Λάιεν προσθέτοντας ότι «κάθε μέρος του κολλεγίου είναι ίσο. Όλοι οι επίτροποι πρέπει να συνεργάζονται και σε αυτό το πνεύμα κάθε αντιπρόεδρος θα έχει χαρτοφυλάκιο με το οποίο πρέπει να συνεργάζονται με άλλους επιτρόπους».
Δεύτερη αρχή είναι ότι το νέο κολλέγιο θα εκπροσωπείται από 40% γυναίκες και 60% άνδρες
Αναλυτικά οι έξι εκτελεστικοί αντιπρόεδροι:
Τερέζα Ριμπέρα για την πράσινη μετάβαση, θα είναι υπεύθυνη και για το θέμα της ανταγωνιστικότητας
Χένα Βίρκουνεν για τη Δημοκρατία και την Ψηφιακή Τεχνολογία
Στεφάν Σιζουρνέ για την βιομηχανική στρατηγική, για την ενιαία αγορά
Κάγια Κάλας ως επίτροπος για θέματα εξωτερικής πολιτικής
Ροξάνα Μιρζάτου για τα κοινωνικά δικαιώματα
Ραφαέλ Φίττο για την συνοχή και τις μεταρρυθμίσεις
Αναλυτικά οι Eπίτροποι:
Μάρος Σέφκοβιτς για το εμπόριο
Βάλντις Ντομπρόβσκις για την οικονομία και την παραγωγικότητα αλλά και για την εφαρμοστικότητα ΄
Ντουμπράφσκα Σουίτσα για τη Μεσόγειο
Όλιβερ Βαρχέλι για θέματα υγείας
Βούπκε Χοέστρα για θέματα περιβάλλοντος
Άντριους Κουμπίλιους για θέματα άμυνας και διαστήματος
Μάρτα Κος για θέματα διεύρυνσης
Κώστας Καδής για θέματα αλιείας
Απόστολος Τζιτζικώστας για θέματα Μεταφορών και Τουρισμού
Μαρία Αλμπουκέρκι για θέματα οικονομικής πολιτικής
Χάτζα Λαμπίπ για θέματα διαχείρισης κρίσεων
Μαρία Αλμπουκέρκι για θέματα οικονομικής πολιτικής
Χάτζα Λαμπίπ για θέματα διαχείρισης κρίσεων
Πιοτρ Σεραφίμ για θέματα προϋπολογισμού
Νταν Γιόργκενσεν για θέματα ενέργειας και οικιστικής πολιτικής
Εκατερίνα Ζαχαρίεβα για θέματα startups και καινοτομίας
Μάικλ Μαγκράθ για θέματα δικαιοσύνης
Κρίστοφ Χάνσεν για θέματα γεωργίας
Γκλέν Μικάλεφ για θέματα νεολαίας και αθλητισμού
Όπως είχε αναφέρει το Politico αιτιολογώντας γιατί θα δοθεί το χαρτοφυλάκιο των Μεταφορών στην Ελλάδα, «ο πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης κατέστησε σαφές ότι περίμενε ένα σημαντικό χαρτοφυλάκιο με αντάλλαγμα τη βοήθεια και τον ρόλο που έπαιξε για την εξασφάλιση άλλων πέντε ετών για τη Φον ντερ Λάιεν. Η επίβλεψη του χαρτοφυλακίου μεταφορών μπορεί να αποτελέσει κλειδί για την ενίσχυση της ναυτιλιακής βιομηχανίας της Ελλάδας».
Σημειώνεται ότι οι εν δυνάμει νέοι Επίτροποι πρέπει να περάσουν από μια ακρόαση στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, η οποία θα πραγματοποιηθεί τις επόμενες εβδομάδες, κατά την οποία οι νομοθέτες της ΕΕ θα προσπαθήσουν να αποσπάσουν εγγυήσεις από τους εκάστοτε υποψηφίους, ως προς τις πολιτικές που θα εφαρμόσουν. Το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μπορεί να μπλοκάρει τους υποψηφίους της Επιτροπή.
Η ανάρτηση του Μητσοτάκη
Με ανάρτηση του ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης εξέφρασε την μεγάλη του ικανοποίηση για το χαρτοφυλάκιο των Bιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, για το οποίο έχει επιλεγεί ο Απόστολος Τζιτζικώστας στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
«Ο τίτλος και μόνο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Τουρισμός, είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας μας. Καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ο Τουρισμός αξίζει τον δικό του χώρο στις ευρωπαϊκές πολιτικές», υπογραμμίζει ο κ. Μητσοτάκης.
«Θέλω να εκφράσω σήμερα τη μεγάλη ικανοποίησή μου για το χαρτοφυλάκιο των Bιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, για το οποίο έχει επιλεγεί ο Απόστολος Τζιτζικώστας στη νέα Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Να σας πω μερικά πράγματα που δεν γνωρίζετε:
Πρώτον, ο τίτλος και μόνο, στον οποίο συμπεριλαμβάνεται ο Τουρισμός, είναι μεγάλη επιτυχία της χώρας μας. Καταφέραμε και πείσαμε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή ότι ο Τουρισμός αξίζει τον δικό του χώρο στις ευρωπαϊκές πολιτικές. Και ο χώρος του είναι ελληνικός, καθώς η Ελλάδα είναι πρωτοπόρος στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη και μπορεί να συμβάλει με προτάσεις και πρωτοβουλίες στην κατεύθυνση του βιώσιμου τουρισμού και της βελτίωσης των υποδομών.
Το χαρτοφυλάκιο αναδεικνύει επίσης τη γεωπολιτική σημασία της Ελλάδας και της στρατηγικής της θέσης, ως χώρα-πύλη, για το εμπόριο, την ενέργεια και τη δικτύωση, τόσο προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Ανατολική Ευρώπη, όσο και ως βορειοανατολικό άκρο της Μεσογείου.
Αντανακλά την αναβάθμιση της θέσης της πατρίδας μας και τον σημαντικό ρόλο της στη διασυνδεσιμότητα και τις μεταφορές, ειδικά προς την ευρύτερη Βαλκανική, περιοχή που ακόμη απαιτεί ενίσχυση των υποδομών της, από τις οποίες θα επωφεληθεί η χώρα μας, αποκτώντας απρόσκοπτη σύνδεση με την Κεντρική Ευρώπη, τη Βαλτική και τη Μαύρη Θάλασσα.
Ενισχύεται έτσι η κομβική θέση της Ελλάδας στις διαδρομές -μεταφορών και ενέργειας- από και προς την Ευρώπη, αλλά και ο ρόλος – γέφυρα με τη Μέση Ανατολή και Βόρεια Αφρική.
Το χαρτοφυλάκιο της Ελλάδας χειρίζεται σημαντικά έργα και κοινοτικούς πόρους, όπως το Connecting Europe Facility (CEF), το χρηματοδοτικό εργαλείο της Ε.Ε. για στρατηγικές επενδύσεις στα δίκτυα μεταφορών, την ενέργεια και τα ψηφιακά. Πρόκειται για το «ΕΣΠΑ των δικτύων». Ενδεικτικό της σημασίας το γεγονός ότι κατά την περίοδο 2021-2027 χειρίζεται πόρους της τάξης των 26 δισ. ευρώ για τον τομέα των μεταφορών αποκλειστικά και μόνο.
Κινητικότητα και συνδεσιμότητα δεν νοούνται χωρίς θαλάσσιες μεταφορές. Στις αρμοδιότητες του χαρτοφυλακίου συμπεριλαμβάνεται και ο ναυτιλιακός κλάδος, κομβικής σημασίας για την Ελλάδα που αποτελεί παγκόσμια δύναμη στη Ναυτιλία».
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr