Λιγότερο από ένα μήνα αφότου η Ουάσιγκτον τετραπλασίασε τους δασμούς για τα κινεζικά EV στο 100%, οι Βρυξέλλες είπαν ότι θα ορίσουν δασμούς 17,4% για την BYD, 20% για την Geely και 38,1% για την SAIC.
Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας δήλωσε ότι θα παρακολουθεί στενά την εξέλιξη και θα λάβει αποφασιστικά όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη διασφάλιση των νόμιμων δικαιωμάτων των κινεζικών εταιρειών.
Οι προσωρινοί δασμοί της ΕΕ πρόκειται να εφαρμοστούν έως τις 4 Ιουλίου, ενώ η έρευνα κατά των επιδοτήσεων θα συνεχιστεί μέχρι τις 2 Νοεμβρίου, όταν θα μπορούσαν να ισχύσουν οριστικοί δασμοί, συνήθως για πέντε χρόνια.
Η Κομισιόν είπε ότι θα εφαρμόσει συντελεστές 21% για εταιρείες που θεωρείται ότι συνεργάστηκαν με την έρευνα και 38,1% για όσες είπε ότι δεν είχαν συνεργαστεί.
Οι νέοι δασμοί θα προστεθούν στον υφιστάμενο δασμό της ΕΕ του 10%. Δυτικοί παραγωγοί όπως η Tesla η BMW εξάγουν αυτοκίνητα από την Κίνα στην Ευρώπη θεωρήθηκαν συνεργαζόμενες εταιρείες.
Ο Μαργαρίτης Σχινάς, αντιπρόεδρος της Επιτροπής, δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου ότι τα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής επωφελούνται από άδικα επίπεδα επιδοτήσεων, απειλώντας τους παραγωγούς της ΕΕ.
«Σε αυτή τη βάση, η Επιτροπή επικοινώνησε με τις κινεζικές αρχές για να συζητήσει αυτά τα ευρήματα και να διερευνήσει πιθανούς τρόπους επίλυσης των προβλημάτων που εντοπίστηκαν», είπε σε συνέντευξη Τύπου.
Οι ενδεικτικοί δασμοί υπερβαίνουν τις προσδοκίες των αναλυτών για μεταξύ 10% και 25% στα κινεζικά EV.
Η κίνηση έρχεται καθώς οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες απειλούνται από μια εισροή ηλεκτρικών οχημάτων χαμηλότερου κόστους από κινέζους ανταγωνιστές.
Η Κίνα επέπληξε την ΕΕ για την έρευνα κατά των επιδοτήσεων, προέτρεψε συνεργασία και ασκούσε πιέσεις σε μεμονωμένες χώρες της ΕΕ, αλλά δεν διευκρίνισε πλήρως ποια θα ήταν η απάντησή της στους δασμούς.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr