Ο δείκτης για τις εκτιμήσεις της τρέχουσας επιχειρηματικής κατάστασης υποχώρησε στις μείον 18 μονάδες, από μείον 15,2 μονάδες* τον Ιανουάριο. Οι προσδοκίες βελτιώθηκαν ελάχιστα, με τον δείκτη να παραμένει στο χαμηλό επίπεδο των μείον 36,7 μονάδων. «Το οικονομικό περιβάλλον παραμένει πολύ δύσκολο για τους λιανοπωλητές», λέει ο ερευνητής του ifo Patrick Höppner. «Οι καταναλωτές συγκρατούν τις αγορές τους, γεγονός που επιβαρύνει τις επιχειρήσεις λιανικής».
Λόγω της αδύναμης ζήτησης, τα αποθέματα παραμένουν υπερβολικά υψηλά σε πολλούς λιανοπωλητές. Τους επόμενους μήνες, οι λιανοπωλητές αυτοκινήτων και ενδυμάτων, ειδικότερα, σχεδιάζουν να πραγματοποιούν αυξήσεις τιμών λιγότερο συχνά. Οι τιμές αναμένεται να συνεχίσουν να αυξάνονται στο λιανικό εμπόριο τροφίμων, ενώ μόνο οι έμποροι ποδηλάτων σχεδιάζουν μειώσεις τιμών. Επιπλέον, λιγότερες επιχειρήσεις σχεδιάζουν να προσλάβουν νέο προσωπικό τους επόμενους μήνες. «Εκτός από τη δύσκολη κατάσταση της ζήτησης, οι παραπαίουσες διαπραγματεύσεις για τις συλλογικές συμβάσεις, επίσης, αναστατώνουν πολλούς λιανοπωλητές. Αυτό θα μπορούσε να μειώσει περαιτέρω την προθυμία τους για προσλήψεις, ακόμη και αν η συνολική ζήτηση για εξειδικευμένους εργαζόμενους παραμένει υψηλή», αναφέρει ο Höppner.
Οι λιανοπωλητές ηλεκτρικών- ηλεκτρονικών ειδών και οικιακών συσκευών θεωρούν την κατάστασή τους πιο θετική από ό,τι τον προηγούμενο μήνα. Το ίδιο ισχύει και για τα φαρμακεία. «Τα φαρμακεία εξακολουθούν να απολαμβάνουν τον θετικό άνεμο από το 2023 και οι ενδείξεις για το 2024 είναι καλές. Στην περίπτωση προϊόντων που πωλούνται τόσο στα φαρμακεία όσο και στα σούπερ μάρκετ, τα φαρμακεία φαίνεται να κερδίζουν επιπλέον μερίδιο αγοράς», σύμφωνα με τον Höppner. Αντίθετα, η επιχειρηματική κατάσταση έχει επιδεινωθεί για τα καταστήματα επίπλων, τα καταστήματα ειδών σπιτιού και τα καταστήματα πώλησης ποδηλάτων.
*Προσαρμοσμένο σε εποχιακή βάση
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr