Η προσωρινή συμφωνία επιτεύχθηκε σήμερα (6/3)το πρωί μεταξύ του Κοινοβουλίου, υπό την ηγεσία των εισηγητών Marian-Jean Marinescu (ΕΛΚ, Ρουμανία) και Bogusław Liberadzki (S&D, PL), και των διαπραγματευτών του Συμβουλίου για τη μεταρρύθμιση των λεγόμενων κανόνων του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού.
Το συμφωνηθέν κείμενο εισάγει σχέδια επιδόσεων για υπηρεσίες αεροναυτιλίας, για τη βελτίωση της διαχείρισης του δικτύου του εναέριου χώρου της ΕΕ, με δεσμευτικούς στόχους και κίνητρα για να γίνουν οι πτήσεις πιο αποτελεσματικές και φιλικές προς το περιβάλλον.
Θα συσταθεί μια ανεξάρτητη συμβουλευτική επιτροπή αναθεώρησης των επιδόσεων για να βοηθήσει την Κομισιόν και τα κράτη μέλη να λαμβάνουν αποφάσεις σχετικά με την εφαρμογή αυτών των σχεδίων.
Οι ευρωβουλευτές εξασφάλισαν, στις διαπραγματεύσεις, διατάξεις για να συμβάλουν οι υπηρεσίες αεροναυτιλίας και η διαχείριση του δικτύου στην κλιματική ουδετερότητα.
Σύμφωνα με τους νέους κανόνες, η Κομισιόν θα εγκρίνει στόχους επιδόσεων της ΕΕ, όσον αφορά τη χωρητικότητα, την αποδοτικότητα κόστους, το κλίμα και τους περιβαλλοντικούς παράγοντες για τις υπηρεσίες αεροναυτιλίας. Η απόδοση αυτών των υπηρεσιών έναντι αυτών των στόχων θα επανεξετάζεται τουλάχιστον κάθε τρία χρόνια.
Βασικό αίτημα των ευρωβουλευτών κατά τη διάρκεια των διαπραγματεύσεων ήταν να ανοίξει η δυνατότητα για ανταγωνισμό στην αγορά υπηρεσιών αεροναυτιλίας και το νέο νομοσχέδιο περιλαμβάνει τη δυνατότητα για τους παρόχους υπηρεσιών εναέριας κυκλοφορίας να προμηθεύονται άλλες υπηρεσίες αεροναυτιλίας, όπως επικοινωνία, μετεωρολογικές ή αεροναυτικές πληροφορίες. υπηρεσίες, υπό τις συνθήκες της αγοράς.
Η εισηγήτρια του Ευρωκοινοβουλίου, ευρωβουλευτής των Χριστιανοδημοκρατών από την Ρουμανία Marian-Jean Marinescu δήλωσε:
«Η σημερινή συμφωνία σηματοδοτεί μια στροφή προς την αποτελεσματικότητα και τη βιωσιμότητα στη διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας. Η τρέχουσα εθνικιστική αρχιτεκτονική του εναέριου χώρου εμποδίζει την πρόοδο, οδηγώντας σε μεγαλύτερες πτήσεις, αυξημένες εκπομπές και περιττό κόστος. Είναι καιρός επιτέλους να δοθεί προτεραιότητα στην αποτελεσματικότητα έναντι του εθνικισμού, να ανοίξει ο δρόμος για ασφαλέστερα, πιο οικονομικά και φιλικά προς το περιβάλλον αεροπορικά ταξίδια στην Ευρώπη».
Η άτυπη συμφωνία για τον Ενιαίο Ευρωπαϊκό Ουρανό πρέπει ακόμη να εγκριθεί από τους εκπροσώπους των κρατών μελών της ΕΕ και από την Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού του Κοινοβουλίου και, στη συνέχεια, από το Κοινοβούλιο και το Συμβούλιο συνολικά.
Ιστορικό: Το 2013 η Επιτροπή πρότεινε την αναθεώρηση των κανόνων του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, αλλά ο φάκελος είχε κολλήσει στα κράτη μέλη μέχρι το Brexit, γεγονός που ώθησε την Επιτροπή να αναβαθμίσει την πρόταση το 2020. Το επόμενο έτος οι νομοθέτες ενημέρωσαν τις θέσεις τους και συμμετείχαν σε τριμερείς διαπραγματεύσεις για να συμφωνήσουν σε νέο σχέδιο κανόνες.
Νίκος Ρούσσης – Στρασβούργο
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr