Συγκεκριμένα, σε όλες τις μεγάλες αγορές της ΕΕ σημειώθηκε σημαντική ανάπτυξη, με τη Γερμανία (+19,1%), την Ιταλία (+10,6%), τη Γαλλία (+9,2%) και την Ισπανία (+7,3%) να επιτυγχάνουν είτε υψηλό μονοψήφιο είτε διψήφιο αριθμό κερδών.
Τον πρώτο μήνα της χρονιάς, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 10,9% του μεριδίου αγοράς (από 9,5% τον Ιανουάριο του 2023), ενώ τα υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα κατείχαν μερίδιο σχεδόν 30%, σταθεροποιώντας τη θέση τους ως η δεύτερη επιλογή μεταξύ των αγοραστών αυτοκινήτων στην ΕΕ. Το συνδυασμένο μερίδιο αγοράς των αυτοκινήτων βενζίνης και ντίζελ ανήλθε σε σχεδόν 50% τον Ιανουάριο του 2024, σημειώνοντας πτώση από 54% πριν από ένα χρόνο.
Συγκεκριμένα, τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις νέων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 28,9% στις 92.741 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας συνολικό μερίδιο αγοράς 10,9%. Οι τέσσερις μεγαλύτερες αγορές στην ΕΕ - που καλύπτουν μαζί το 66% όλων των ταξινομήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία - κατέγραψαν ισχυρά διψήφια κέρδη: Βέλγιο (+75,5%), Ολλανδία (+72,2%), Γαλλία (+36,8%) και Γερμανία (+23,9%).
Οι νέες ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην ΕΕ αυξήθηκαν κατά 23,5%, ωθούμενες από τη σημαντική ανάπτυξη στις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές: Ισπανία (+26,5%), Γαλλία (+29,9%), Γερμανία (+24,3%) και Ιταλία ( +14,2%). Αυτό οδήγησε στην πώληση 245.068 μονάδων τον πρώτο μήνα του 2024, που αντιπροσωπεύουν το 28,8% του μεριδίου αγοράς της ΕΕ.
Οι πωλήσεις plug-in υβριδικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανέκαμψαν μετά την πτώση τον Δεκέμβριο του 2023, αυξήθηκαν κατά 23,8% στις 66.660 μονάδες τον Ιανουάριο του 2024. Αυτή η αύξηση προήλθε κυρίως από σημαντικές αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως το Βέλγιο (+65,2%) και η Γερμανία (+ 62,6%). Ως αποτέλεσμα, τα plug-in υβριδικά ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 7,8% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην ΕΕ.
Η αγορά βενζινοκίνητων αυτοκινήτων της ΕΕ επεκτάθηκε κατά 4%, ωθούμενη από αξιοσημείωτες αυξήσεις σε βασικές αγορές όπως η Ιταλία (+26,7%) και η Γερμανία (+16,9%). Παρά το γεγονός ότι διατήρησε το προβάδισμά του με 35,2% της αγοράς τον Ιανουάριο, το μερίδιο των βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε από 37,9% τον ίδιο μήνα το 2023.
Αντίθετα, η αγορά αυτοκινήτων ντίζελ συρρικνώθηκε κατά 4,9% τον Ιανουάριο. Αυτή η πτώση ήταν εμφανής σε πολλές αγορές, συμπεριλαμβανομένων τριών από τις μεγαλύτερες: Γαλλία (-23,4%), Ισπανία (-10,2%) και Ιταλία (-8,7%). Ωστόσο, η Γερμανία απέκλινε από αυτή την τάση με ρυθμό ανάπτυξης 4,3%. Τον Ιανουάριο του 2024, οι πωλήσεις αυτοκινήτων ντίζελ έφτασαν τις 114.415 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας μερίδιο αγοράς 13,4%, από 15,8% το 2023.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr