Γενικότερα, οι εταιρείες επικεντρώνονται κυρίως στη διαφοροποίηση. Από τις εταιρείες που συμμετείχαν στην έρευνα, το 58% διεύρυναν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους και βρήκαν νέους προμηθευτές κατά το προηγούμενο έτος.
Μία στις τρεις εταιρείες σχεδιάζει επίσης να διευρύνει περαιτέρω τη βάση προμηθευτών της. «Παρά τη σημαντική μείωση των διαταραχών της αλυσίδας εφοδιασμού και των ελλείψεων υλικών πέρυσι, ο μετασχηματισμός της αλυσίδας εφοδιασμού στη γερμανική μεταποίηση βρίσκεται ακόμη σε πλήρη εξέλιξη.
Η διαφοροποίηση της αλυσίδας εφοδιασμού είναι ένα μακροπρόθεσμο έργο στο οποίο οι εταιρείες πρέπει πραγματικά να δεσμευτούν», λέει ο ερευνητής του ifo Andreas Baur.
Πέρυσι, το 45% των μεταποιητικών επιχειρήσεων έκανε επίσης αυξημένη χρήση της αποταμίευσης. Ωστόσο, μόνο το 12% σχεδιάζει τέτοιες αυξήσεις στο μέλλον.
«Πολλές εταιρείες ανταποκρίθηκαν στις διαταραχές της αλυσίδας εφοδιασμού που προκάλεσε η πανδημία με την επέκταση των αποθεμάτων τους. Σε πολλές περιπτώσεις, αυτή η διαδικασία προσαρμογής φαίνεται τώρα να έχει ολοκληρωθεί», λέει ο Baur.
Επιπλέον, το 44% των εταιρειών αναφέρει βελτιωμένη παρακολούθηση των αλυσίδων εφοδιασμού τους, ενώ το 17% έχει επανεντάξει στην εταιρεία βήματα παραγωγής που είχαν προηγουμένως ανατεθεί σε εξωτερικούς συνεργάτες.
Υπάρχουν διαφορές ανά κλάδο στις προσαρμογές της εφοδιαστικής αλυσίδας: ένας ιδιαίτερα μεγάλος αριθμός εταιρειών στον κλάδο των ηλεκτρονικών ειδών έχει αυξήσει τον αριθμό των προμηθευτών και των πηγών προμήθειας (80%), όπως και οι κατασκευαστές μηχανημάτων και εξοπλισμού (71%).
Αντίθετα, το ποσοστό αυτό είναι μόνο 28% για τις εταιρείες εκτύπωσης και 37% στη βιομηχανία χαρτιού. Στην αυτοκινητοβιομηχανία, πολλές εταιρείες αυξάνουν την κάθετη ολοκλήρωσή τους: Το 34% έχουν αρχίσει να παράγουν οι ίδιες εισροές που προηγουμένως προμηθεύονταν από ανεξάρτητους προμηθευτές.
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, τη στιγμή που συμβαίνουν, στο reporter.gr